اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

بهره‌گیری از پساب معضل کمبود آب را جبران می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با بهره‌گیری از پساب فاضلاب می‌توان بر بسیاری از مشکلات ناشی از کمبود آب چیره شد.

بهره‌گیری از پساب معضل کمبود آب را جبران می‌کند
محمدرضا میوه‌چی ظهر امروز در نشستی با مدیران و معاونان و پرسنل آبفای شهری و روستایی در استان اصفهان با اشاره به اینکه انعقاد برخی از مناقصات برای شرکت‌های آبفای شهری و روستایی در کشور ضرر مالی در برداشته است، اظهار داشت: در مرحله نخست این پرسش مطرح می‌شود که اسناد مناقصات را چه فردی تهیه و تنظیم می‌کند و آیا نباید در هنگام تهیه اسناد نهایت دقت را به خرج داد تا برآورد درست و دقیقی از پروژه‌ها بدست آید.
وی در ادامه افزود: اگر بررسی کاملی از محتوای پروژه‌ها صورت گیرد برخی از مناقصات بار مالی برای شرکت‌ها ایجاد نمی‌کند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه باید توجه داشت هرچه مشاور طرح مطرح می‌کند نهایی نیست باید نقطه نظرات آنها هم با دقت مورد بررسی قرار گیرد، گفت: چرا که برآورد اسناد مناقصات بسیار مهم است و ارزیابی کیفی پیمانکاران در حال حاضر یکی از اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در صدد است با ارزیابی پیمانکاران آنها را دسته‌بندی کند و لیستی از اسامی پیمانکاران مورد ارزیابی قرار گرفته منتشر کند و بر این اساس نباید شرکت‌ها تنها به مدارکی که پیمانکاران ارائه می‌دهند بسنده کنند بلکه باید شرکت‌ها ارزیابی‌های لازم را در دستور کار قرار دهند.
میوه‌چی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از بروز مشکل حین کار پیمانکاران ضروری است معاونان فنی و مهندسی در هنگام طرح‌ریزی پروژه‌ها هماهنگی‌های لازم را با معاونان بهره‌برداری انجام دهند، اظهار داشت: بهره‌برداران با مشکلات به وجود آمده پس از پایان طرح‌ها آشنا هستند و این انتقال اطلاعات در کاهش هزینه‌ها می‌تواند موثر باشد.
وی بیان داشت: در ماده 142 قانون برنامه پنجم توسعه به خرید تضمینی پساب اشاره شده است و در سال‌های اخیر که بارندگی‌ها محدود شده است می‌توان با بهره‌گیری از پساب بر بسیاری از مشکلات ناشی از کمبود آب چیره شد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اختصاص آب به پروژه‌های شهری و روستایی، افزود: در کمیسیون تخصیص درصدد هستیم از سهم استان اصفهان دفاع کنیم و در مسیر خطوط انتقال آب شهرها و روستاهایی که در طول مسیر قرار دارند تأمین آب شرب آنها ضرورت دارد.
وی دلیل عزم دریافت کامل اعتبارات شرکت‌های آبفار در برخی استان‌ها را ارسال نشدن مدارک و اسناد در ارتباط با سال گذشته به شرکت مهندسی کشور عنوان کرد و گفت: تا زمانی که این‌گونه مدارک در اختیار شرکت مهندسی قرار نگیرد اعتباری به شرکت‌ها پرداخت نمی‌شود.
میوه‌چی از تنظیم نظام‌نامه‌هایی برای جلوگیری از حوادث و پیگیری تدابیر محافظتی در مورد محیط زیست خبر داد و تصریح کرد: همچنین بسته‌های آموزشی در میان پیمانکاران و سایر فعالان دیگر قرار گیرد تا با مطالعه آن از هرگونه پیشامد و حوادث در حین کار جلوگیری شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول