اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار خبر داد

اجرای عملیات آبیاری سطحی با پساب فاضلاب شهری در سبزوار

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از اجرای عملیات آبیاری سطحی در سطح 500 هکتار از اراضی لم‌یزرع روستای دولت‌آباد با پساب فاضلاب شهری در سال جاری خبر داد.

اجرای عملیات آبیاری سطحی با پساب فاضلاب شهری در سبزوار

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدجواد ایزدیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران هدف از اجرای طرح را استفاده بهینه از پساب فاضلاب شهری اعلام کرد که تاکنون در محل رودخانه کال‌شور رها شده و بلااستفاده بوده است و اراضی که به خاطر خشک‌سالی‌های اخیر لم‌یزرع باقی مانده است، زیر کشت محصولات کشاورزی به‌ جز سبزی و صیفی‌جات قرار می‌گیرد.

مسئول اداره امور فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی سبزوار نیز اظهار داشت: شرکت تعاونی خدمات روستایی افسر متقاضی اجرای این پروژه بوده که در سه سال گذشته طرح مطالعاتی آن آغاز شده است که به دلیل برخی مشکلات از جمله اختصاص نیافتن اعتبار، اجرای آن تاکنون به تعویق افتاده است.

احمد باغانی اعتبار این طرح را 14 میلیارد ریال اعلام کرد که 7 میلیارد و 700 میلیون ریال آن از محل تسهیلات بلاعوض، 3 میلیارد و 300 میلیون ریال آن از محل تسهیلات بانکی و مابقی از محل آورده شرکت به عنوان سهم مشارکت، تأمین شده است.

وی مدت زمان اجرای طرح را یک سال و دبی پساب فاضلاب شهری مورد نظر را در این پروژه 200 لیتر در ثانیه عنوان کرد و عملیات اجرایی آن را شامل حفر کانال و لوله‌گذاری به حجم 28 هزار متر، نصب لوله فرعی به حجم 26 هزار متر و لوله‌گذاری دریچه‌دار به حجم 18 هزار متر و نصب ایستگاه پمپاژ و شیرآلات مورد نیاز دانست.

روستای دولت‌آباد در 8 کیلومتری جنوب جاده سبزوار- بردسکن واقع است که دارای 400 خانوار است و منابع آبی آن شامل 24 حلقه چاه عمیق و یک رشته قنات است و اراضی آبی تحت پوشش آن هزار و 500 هکتار است.

شرکت تعاونی خدمات روستایی افسر با 720 نفر عضو در سال 1342 تأسیس شده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول