اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

رابطه مادی بیمار و پزشک باید حذف شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ارتباط مادی در بخش درمان می‌تواند ضربات شدیدی به این بخش وارد کند و باید رابطه مادی بین بیمار و پزشک حذف شود.

رابطه مادی بیمار و پزشک باید حذف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، کوروش ساکی عصر امروز در ویژه برنامه هفته سلامت اظهار داشت: به منظور حذف رابطه مادی بین بیمار و پزشک ما نیازمند تقویت سازمان‌های بیمه‌گر هستیم.

وی افزود: با وجود افزایش پنج برابری بودجه وزارت بهداشت و درمان در سال‌های اخیر وسعت شکاف موجود در این بخش به حدی وسیع است که هنوز مشکلات به قوت خود باقی است.

این مسئول با بیان اینکه افزایش تعامل بین بخشی می‌تواند نقش موثری در دستیابی جامعه به سلامت ایفا کند، اضافه کرد: امروز سهم سلامت از بودجه عمومی کشور سهم مناسبی نبوده و علت دوام و استمرار مشکلات نیز به این بحث مربوط است.

ساکی گفت: بیماران صعب‌العلاج و معتادان هنوز در کشور دچار مشکل هستند و نیازمند یاری مسئولان و برنامه‌ریزی‌های اساسی در این مورد هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در ادامه این مراسم گفت: دین مبین اسلام، حامی اصلی سلامت بشر در اعصار مختلف بوده است.

حجت‌الاسلام غلامرضا اسم‌حسینی افزود: تمام روزهای سال باید به روز سلامت و توجه به سلامتی انسان تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام بیشترین توصیه‌ها را برای زندگی سالم بشر داشته و دارد که این امر نشان از آموزه‌های ناب این دین در مسائل مهم زندگی بشری است.

وی اضافه کرد: باید با بهره‌مندی از این آموزه‌ها و توجه به تمام ضرورت‌ها و الزامات زندگی سالم، زمینه را برای حضوری شاداب و با نشاط در جامعه اسلامی فراهم کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار داشت: عمر انسان با سلامتی معنا پیدا می‌کند و می‌توان با سلامتی به تمام اهداف خود در زندگی دست یافت.

به گفته این مسئول نسخه زندگی سالم انسان در آیات متعدد قرآنی و روایات ائمه اطهار آورده شده که در برخی موارد عمل به اینها نیز همچون دیگر فرایض، لازم است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول