اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته سلامت انجام می‌شود

اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم این استان در هفته سلامت خبر داد.

اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، نادر نیک‌پرست پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت:‌ علاوه بر اعزام اکیپ‌های درمانی، اکیپ‌های دندانپزشکی نیز به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: تیم‌های پزشکی و دندانپزشکی توسط معاونت بهداشتی و بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم استان حاضر شده و به درمان بیماران و افراد نیازمند می‌پردازند.

نیک‌پرست با اشاره به اینکه رویکرد برنامه‌های هفته سلامت با توجه به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت توجه به سالمندان خواهد بود، افزود: ده‌ها عنوان برنامه به مناسبت این هفته در استان پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته عمده فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده برای هفته سلامت در خراسان شمالی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی بوده و چند طرح بهداشتی از جمله مرکز بهداشت روستای مرزی کلاته ابریشم کلنگ زنی و چند خانه بهداشت نیز در روستاهای استان راه اندازی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برپایی ایستگاه چکاب سلامت سالمندان در حاشیه نمازهای جمعه، برگزاری نرمش همگانی صبحگاهی در بوستان‌های شهرستان‌ها، همایش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به اتفاق نوادگان در پارک شهربازی، نواخته شدن زنگ سلامت را از برنامه‌های این هفته در استان برشمرد.

وی گفت: به همین مناسبت ایستگاه سنجش سلامت در ستاد فرماندهی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، برگزاری دوچرخه سواری نمادین، ویزیت رایگان سالمندان در تمام مراکز دولتی، عیادت از سالمندان زیرپوشش خانه‌های سالمندی در خراسان شمالی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های هفته سلامت در استان است.

نیک‌پرست با بیان اینکه هم اکنون 63 هزار و 997 نفر از جمعیت استان معادل 47/7 درصد بالای 60 سال سن داشته و سالمند محسوب می‌شوند، گفت:‌ جمعیت سالمندی در استان رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: با این وجود میزان سالمندان استان در مقایسه با سایر استان‌هایی مثل خراسان جنوبی، گیلان و یزد که با جمعیت بیشتر سالمند مواجه بوده، وضعیت مناسب‌تری دارد.

نیک‌پرست با اشاره به اینکه شیوه زندگی باعث شده تا به مرور مشکلاتی برای سالمندان به ویژه در دو بخش دهان و دندان و مشکلات حرکتی به وجود آید، بر پیشگیری از بیماری‌ها در قبل از سنین سالمندی، ورزش و تغذیه مناسب تأکید کرد.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول