اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراب:

بررسی صحت انتخابات بر عهده شورای نگهبان است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سراب گفت: بررسی صحت انتخابات بر عهده شورای نگهبان است.

بررسی صحت انتخابات بر عهده شورای نگهبان است

محمدرضا بیرامی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سراب اظهار کرد: انتخابات شهرستان سراب در کمال آرامش و با رعایت قانون انتخابات صورت گرفته و در مهلت مشخص شده برای وصول اعتراضات و شکایات مستند، هیچگونه شکایات و اعتراضی واصل نشده است.

وی در مورد روند بررسی صحت انتخابات یادآور شد: بررسی صحت انتخابات و تایید آن طبق قانون بر عهده شورای نگهبان بوده و این شورا پرونده‌های انتخاباتی حوزه‌های انتخاباتی را بررسی و در مورد آنها اعلام نظر می‌کند.

بیرامی ادامه داد: از آنجایی که شمار حوزه‌های انتخاباتی زیاد بوده و شورای نگهبان نیز در روزهای خاصی تشکیل جلسه می‌دهد، طبیعی است که کار بررسی صحت برگزاری انتخابات به تدریج صورت بگیرد و پرونده انتخاباتی شهرستان سراب نیز در نوبت خود بررسی خواهد شد.

فرماندار سراب از هرگونه اظهارنظر در مورد نتیجه این بررسی خودداری کرده و اعلام نظر در این مورد را در حیطه اختیارات دولت ندانست.

واژگان شکست‌خورده و پیروز در فرهنگ انتخاباتی ما جایی ندارند

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان سراب به کار بردن واژه شکست‌خورده در مورد نامزدهای انتخاباتی را مورد انتقاد قرار داد و بیان کرد: تمام نامزدها با عمل به تکلیف و با احساس مسئولیت قدم در راه خطیر انتخابات گذاشته و شایسته تقدیرند.

وی اضافه کرد: واژگان شکست‌خورده و پیروز در فرهنگ انتخاباتی ما جایی ندارند و عمل به تکالیف و مسئولیت‌ها مدنظر است.

فرماندار سراب تصریح کرد: نامزد منتخب به عنوان نماینده در نظام مقدس و ولایی ایران طبق موازین دینی باید عامل به اجرای دستورات شرع و قانون بوده و در ایفای وظایف خود در این راستا حرکت کند.

وی حمایت از نماینده منتخب را برای عمل به وظایف و مسئولیت‌های تقنینی ضروری دانست.

گزارش فارس حاکی است، شورای نگهبان تاکنون در پنج نوبت اقدام به بررسی و اعلام نظر در خصوص انتخابات مجلس نهم کرده است که طی این بررسی‌ها صحت برگزاری انتخابات در حوزه‌های انتخابیه ملکان، شبستر، مرند و جلفا، تبریز، آذرشهر و اسکو، ورزقان، بستان‌آباد، میانه، هشترود و چاراویماق، بناب، مراغه و عجب‌شیر، کلیبر و هوراند، اهر و هریس مورد تایید این شورا قرار گرفته‌اند.

حوزه انتخابیه سراب آخرین حوزه انتخابیه استان است که باید شورای نگهبان در خصوص صحت برگزاری آن اعلام نظر کند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول