اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

انتخابات ریاست جمهوری از اولویت‌های استان قزوین است

خبرگزاری فارس: برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های استان در سال جاری می‌باشد که نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاههای اجرایی است.

انتخابات ریاست جمهوری از اولویت‌های استان قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، احمد عجم در نخستین جلسه شورای اداری استان قزوین در سال جدید اظهار کرد: سال 90 در سایه همت و انسجام مدیران و به برکت امام راحل، خون شهدا و رهنمودهای رهبری با توفیقات مکرری پشت سر گذاشته شد و در سال 91 امیدواریم که با تلاش و همت مضاعف و برنامه‌ریزی مناسب بهتر از گذشته در پی تحقق شعارها و منویات رهبر معظم انقلاب و خدمتگزاری بهتر به مردم کوشا باشیم.

وی افزود: در حال حاضر تحولات منطقه و دنیا به سمت حمایت از مردم مظلوم و ملت‌های مسلمان با محوریت جمهوری اسلامی گرایش پیدا کرده است که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود به بخشی از این دستاوردها و توفیقات پرداختند.

استاندار قزوین با بیان اینکه دشمن در سال 90 رجزخوانی‌های بسیاری در برخورد با جمهوری اسلامی انجام داد، در ادامه گفت: بر طبق فرمایشات رهبری در پیام نوروزی در سال 90 دستاوردهای زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری‌های نوین، مسکن، هدفمندی یارانه‌ها و مسائل اقتصادی نصیب کشور شد که باید قوی‌تر از سال گذشته برای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی تلاش کنیم.

وی از نهایی شدن اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی در سال جدید و ابلاغ آن طی دو هفته آینده در استان خبر داد و تصریح کرد: تدوین دو سند اشتغال و سند آمایش سرزمین از جمله اقدامات مهمی است که کار تدوین آن به اتمام رسیده و همچون تابلویی در مسیر پیشرفت و توسعه استان فراروی مدیران قرار دارد که با اجرایی کردن این اسناد بیش از گذشته استان قزوین در مسیر تحقق تعهدات خود در بخش اشتغال‌زایی فعالیت می‌کند.

استاندار قزوین با ارائه گزارش از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در سال 90 توسط دستگاه‌های اجرایی خاطر نشان کرد: در حوزه علوم پزشکی و بهداشت و درمان تعداد زیربنای فضای آموزشی از 70 هزار متر مربع به بیش از 140 هزار متر مربع در شرایط کنونی افزایش یافته و در بخش صنعت، کشاورزی و بازرگانی نیز استان توانست در بخش صادرات غیر نفتی مقام نخست را در کشور به خود اختصاص دهد.

وی گفت: در بخش راه و ساختمان توانستیم تخلفات و حوادث جاده‌ای را به خوبی مدیریت و مهار کنیم به گونه‌ای که تصادفات و حوادث جاده‌ای در مقایسه با سال گذشته 30 درصد کاهش یافت.

استاندار قزوین با اشاره به برگزاری پرشور و سالم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتخابات مجلس در استان قزوین با رشد 14 درصدی در مقایسه با انتخابات مشابه دوره گذشته و رشد 4 درصدی در مقایسه با میانگین کشوری در حداکثر سلامت و امنیت و بدون هیچ‌گونه خدشه و اعتراضی در استان برگزار شد و برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های استان در سال جاری می‌باشد که نیازمند همکاری و همراهی همه دستگاههای اجرایی است.

استاندار قزوین تحول در مدیریت‌های شهری و خدمات و عمران در شهرهای استان خبر داد و در ادامه بیان کرد: به منظور پیگیری عمران شهری کار گروهی تشکیل شده و درآمدهای ناشی از ارزش افزوده در سال 90 در شهرها بدون کم‌ترین مشکلی توزیع شده و در سال جدید نیز باید منابع و کدهای درآمدی جدیدی را برای شهرهای استان شناسایی و تقویت کنیم.

استاندار قزوین از افتتاح و راه‌اندازی بیش از یک هزار پروژه در دو مقطع هفته دولت و دهه فجر در سال 90 خبر داد و عنوان کرد: برای راه‌اندازی این طرح‌ها بیش از یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و هزینه انجام شد که با احتساب مسکن شهری و روستایی این رقم به سه هزار و 600 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی از ارتقای ظرفیت گازرسانی استان به بیش از دو برابر در شرایط فعلی اشاره کرد و ادامه داد: در گازرسانی توفیقات خوبی نصیب استان شده است که آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به بخش‌های طارم سفلی، الموت شرقی و الموت غربی از جمله این طرح‌ها و برنامه‌ها می‌باشد.

افزایش 20 درصد مسافرین گردشگری در ایام نوروزی از دیگر موضوعاتی بود که استاندار قزوین به آن پرداخت و در این خصوص اظهار کرد: در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی‌های مناسبی در استان صورت گرفته و باید تلاش کنیم که مدیران شهری به زیباسازی، مبلمان شهری، مراکز اقامتی و تفرجگاه توجه بیشتری داشته باشند و برگزاری جشنواره اسباب‌بازی در همین راستا تأثیر زیادی در جذب گردشگر و مسافران نوروزی ایفا کرد.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول