اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند:

10 درصد تولیدات باغی، زراعی، دامی و شیلات استان در نهاوند تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: 10 درصد تولیدات باغی، زراعی، دامی و شیلات استان همدان در نهاوند تولید می‌شود.

10 درصد تولیدات باغی، زراعی، دامی و شیلات استان در نهاوند تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه در نخستین کارگروه توسعه ‌بخش کشاورزی در نهاوند، اظهار کرد: توسعه بخش کشاورزی بخشی از دغدغه تولید و اشتغال را در شهرها رفع می‌کند بنابراین امسال یکی از مهم‌ترین کارگروه‌هایی که مدنظر قرار می‌گیرد کارگروه کشاورزی است.

وی از اختصاص بیش از 10 میلیارد تومان از محل تبصره ماده 180 به نهاوند برای اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه‌های کشاورزی، فرهنگی، ورزشی و... در سال 91 خبر داد و افزود: بیش از 48 میلیارد ریال از این مبلغ برای ساماندهی نهرهای سنتی و بتونی کردن کانال‌های انتقال آب کشاورزی به نهاوند اختصاص یافته است و امسال نهرهای سنتی بتونی ساماندهی می‌شوند.

فرماندار نهاوند از اختصاص تسهیلات مناسب برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی در سال جاری خبر داد و گفت: به ازای هر شغل که در این بخش ایجاد می‌شود مبلغی حدود 30 میلیون تومان اختصاص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: معرفی طرح‌ها توسط متقاضیان باید با کارشناسی و دقت نظر صورت بگیرد و ارائه طرح‌ها باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

مدیر جهادکشاورزی نهاوند نیز در ادامه از وجود یک هزار و 32 کیلومتر نهر سنتی در نهاوند خبر داد و گفت: تاکنون حدود 100 کیلومتر ساماندهی شده که 44 کیلومتر آن در سال گذشته انجام شده است.

احد ظفری از اختصاص 1.5 میلیارد تومان برای ایجاد شهرک دامپروری در نهاوند برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان این بخش خبر داد و تصریح کرد: این شهرک امسال در 15 هکتار به 30 نفر متقاضی بخش کشاورزی واگذار می‌شود.

وی از شناسایی 370 هکتار از اراضی منابع طبیعی در نهاوند خبر داد و گفت: اراضی که در تملک منابع ‌طبیعی قرار دارند از قابلیت کشت بخش‌های مختلف باغ، گلخانه، زراعت و... برخوردار هستند که برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید به متقاضیان واگذار می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی نهاوند در پایان سخنان خود از انجام 950 هکتار آبیاری تحت فشار در نهاوند خبر داد و افزود: امسال در بخش کشاورزی نهاوند با اختصاص اعتبارات مناسب تحول بنیادین رخ می‌دهد زیرا توجه به توسعه زیرساخت‌های کشاورزی افزایش اشتغال و تولید را به دنبال دارد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول