اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد

خودکفایی فارس در تولید محصولات کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: بخش کشاورزی این استان توانسته است تا تولید و بازار مصرف را ساماندهی کرده و در اغلب موارد در تولید به خودکفایی نیز برسد.

خودکفایی فارس در تولید محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز مهرزاد خرد صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم‌اکنون بخش کشاورزی فارس با برخورداری از توانمندی و قابلیت‌های بالا توانسته است پاسخگوی نیاز کشور در زمینه‌های مختلف باشد، اظهار داشت: اعمال تحریم‌ها فرصتی را به وجود آورده است تا این بخش بیش از پیش بر توانمندی‌ها و استعدادهای بالقوه‌اش تکیه کرده و بتواند علاوه بر رفع نیازهای داخلی، بخشی از محصولات خود را به خارج از کشور نیز صادر کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به رتبه‌های استان فارس در تولید محصولات باغی و زراعی اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی فارس در تولید محصولاتی مانند گندم، ذرت دانه‌ای، انجیر، انگور، انار، بادام، لوبیا و گوجه فرنگی دارای رتبه نخست کشوری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: هم‌چنین با سطحی معادل 380 هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات دائمی رتبه دوم بین استان‌های کشور را داریم و سالانه با تولیدی معادل 2.7 میلیون تن تولیدات باغی و تولیدی بالغ بر 5 میلیون تن تولیدات زراعی رتبه اول و دوم تولید کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

خرد، انجام کشاورزی دقیق و مدیریت هوشمند مزارع را از دیگر عوامل پیشرفت بخش کشاورزی این استان برشمرد و ابراز داشت: پیشرو بودن در انجام طرح کم‌خاک‌ورزی و بی‌خاک‌ورزی حفاظتی، تسطیح لیزری اراضی، تولید محصول ارگانیک، تولید نهال استاندارد و هم‌چنین تقویت ماده آلی خاک با استفاده از ضایعات گیاهی و باغی سبب دستیابی به بیشترین بازده از محصولات و نیز تثبیت پایداری تولید شده است.

این مسئول به اهم فعالیت‌های انجام شده در بخش صنایع کشاورزی در سال 89 اشاره کرد و ادامه داد: از  934 مورد جواز تاسیس صادر شده با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 6 هزار و 316 میلیارد ریال، تاکنون 371 جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 727 میلیارد ریال و اشتغال 4 هزار و 932 نفر به بهره‌برداری رسیده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: در تمام عرصه‌های تولیدی نقش حمایتی دولت بی‌بدیل بوده که در این میان اختصاص اعتبارات یارانه‌ای به بخش کشاورزی این استان با در نظر گرفتن ریسک‌پذیری این بخش در حالت عادی و آسیب‌های وارده ناشی از اعمال تحریم‌ها به ویژه در امر صادرات می‌تواند پشتوانه مهمی برای توسعه و ثبات رکوردهای تولیدی این استان باشد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول