اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه رودهن:

شخصیت محرومان در خدمت به آنها حفظ شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: یکی از نکات اخلاقی و مهم در امر نیکوکاری و خدمت به محرومان این است که شخصیت آنها حفظ شود.

شخصیت محرومان در خدمت به آنها حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی این واحد دانشگاهی، غلام‏حسین حیدری در نشستی در این زمینه بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان دومین نهاد انقلابی در سال 1357 و دقیقا 22 روز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با صدور حکم حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.

وی گفت: کمیته امداد نهادی انقلابی و از نوع مؤسسات غیرانتفاعی و عام‏المنفعه است که مرکز اصلی آن در تهران و تمام شهرستان‏ها بوده و حتی در برخی از نقاط خارج از کشور نظیر لبنان، سوریه، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، افغانستان و . . . شعبه‏هایی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: شورای مرکزی پس از ولایت فقیه بالاترین رکن است که زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری فعالیت دارد و اساسنامه آن به تایید حضرت امام خمینی (ره) رسیده است.

حیدری گفت: از جمله فعالیت‏های کمیته امداد، ارائه خدمات فرهنگی است که شامل فراهم آوردن تسهیلات و امکانات لازم برای ادامه تحصیل دانشجویان، طلاب و دانش‏آموزان تحت پوشش این نهاد می‏شود.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) توجه ویژه‏ای به قشر محروم جامعه داشت و درباره یاری به محرومان می‏فرمایند که «در خدمت به خلق خدا، خصوصا توده‏های مستضعف، احساس غرور و سرافرازی کنید که اینان وفاداران به اسلام و هواداران جمهوری اسلامی‏اند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: افرادی که روح کمک و نیکوکاری در جانشان نفوذ کرده، هیچ‏گاه از این امر خداپسندانه غفلت نمی‏کنند؛ آنان در حقیقت با این عمل نیک و خداپسندانه، روح گذشت، فداکاری و سخاوت را در جان خود جای می‏دهند و از رذایل اخلاقی مثل بخل بر کنار می‏مانند.

حیدری گفت: امام صادق نیز می‏فرمایند که «خداوند به حضرت داوود وحی کرد که گاهی یکی از بندگان من کار نیکی انجام می‏دهد و من بهشت را به او ارزانی می‏دارم و آن این است که یکی از بندگان با ایمان من را خوشحال و مسرور کند، گر چه با دادن یک خرما باشد.»

وی ادامه داد: یکی از نکات اخلاقی و مهم در امر نیکوکاری و خدمت به محرومان این است که شخصیت آنها حفظ شود و احساس حقارت و شکست نکنند و از طرفی ثروتمندان هم از کبر و خود بزرگ‏بینی برکنار بمانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: از صفات پسندیده مردم ایران زمین، نیکی و نیکوکاری و کمک به هم‏نوع است.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول