اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌زهرا:

توسعه پایدار به حمایت از محرومان بستگی دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بویین‌زهرا گفت: رشد و توسعه پایدار در کشور به رفع دغدغه‌ها و حمایت از قشرهای محروم بستگی دارد.

توسعه پایدار به حمایت از محرومان بستگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه عصر امروز در دیدار با رئیس و مسئولان اداره کمیته امداد بویین‌زهرا که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد از ابتکارات امام خمینی(ره) است که ایشان برای خدمت‌رسانی و کمک‌رسانی به محرومان جامعه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور تشکیل و بنیانگذاری کردند.

وی افزود: در اسلام و قرآن کریم آیات متعدد و فراوانی مبنی بر تعامل و نیکوکاری به دیگران وجود دارد، که نشان‌دهنده اوج گستردگی و عطوفت این دین الهی است.

امام جمعه بویین‌زهرا با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه سازندگی و دستگیری از محرومان در جامعه تصریح کرد: یکی از عواملی که موجب تزلزل و فروپاشی رژیم شاهنشاهی و حکومت دیکتاتوری در کشورمان شد، همین مسئله فقر و نابرابری اجتماعی گسترده ما بین کاخ‌نشینان و مردم عادی بود که باعث حقارت و شکستگی ملت در برابر آنها شده است.

زرینه با بیان اینکه خدمت و یاری‌رسانی به همنوع و به ویژه احسان مسلمان نسبت به مسلمان جلب نظر خداوند متعال و پیشوایان دینی را در پی دارد، خاطر نشان کرد: ارزش و اهمیت معنوی افراد در نزد خداوند متعال بنابر آیات و روایات به میزان پایبندی آنان به دستورات و احکام جاودانه اسلام و ائمه اطهار دارد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه و مردم اذعان کرد: کشور ما امروز در مرحله‌ای قرار دارد که نیازمند برقراری عدالت و توازن اقتصادی در میان اقشار مختلف مردم است و برای این منظور نیز ضرورت توجه به قشر محروم و کم‌بضاعت به خوبی احساس می‌شود.

امام جمعه بویین‌زهرا ضمن برشمردن فوائد و ثمرات پرداخت زکات و صدقه در جامعه عنوان کرد: رشد و توسعه پایدار در کشور بستگی به رفع دغدغه‌ها و حمایت از قشرهای مستضعف دارد و در صورت برطرف کردن مشکلات مربوط به فقر و تنگدستی شاهد حرکت مضاعف کشور رو به پیشرفت می‌شویم.

زرینه ادامه داد: هر فرد باید با بینش و اعتقادات مکتبی خود به رفع معضل فقر در جامعه اقدام کند و بداند که ریشه‌کنی فقر موجب ارتقا و افزایش سطح رفاه مادی در کشور می‌شود.

وی با اشاره به نابرابری و وجود ناعدالتی‌های گسترده در نظام حاکم بر غرب تأکید کرد: نظام‌های اقتصادی در غرب، کارایی و ارزش خود را برای اداره وضع زندگی مردم از دست داده و مردم را دچار فقر و تنگدستی کرده‌اند.

امام جمعه بویین‌زهرا در پایان با سپاس و قدردانی از مجموعه کارکنان و مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور عنوان کرد: از دوران پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون فعالیت‌ها و زحمات این نهاد مقدس در ارائه خدمت و کمک‌رسانی به ایتام و نیازمندان سراسر کشور بسیار فراوان و قابل‌ تقدیر بوده است و تمامی مسئولان و خدمتگزاران نظام نیز باید با حمایت از این نهاد پر خیر و برکت زمینه‌های اقتدار و سرافرازی نظام اسلامی در عرصه‌های محرومیت‌زدایی را فراهم کنند.

انتهای پیام/ش10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول