اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در فارس:

کمک به محرومان باید در قالب توانمندسازی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در فارس گفت: کمک به محرومان باید در راستای توانمندسازی و رسیدن به خودکفایی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی باشد.

کمک به محرومان باید در قالب توانمندسازی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محی‌الدین طاهری بعد از ظهر امروز در مراسم جشن توانمندسازی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان فارس اظهار داشت: مهم‌ترین اثر ارزشمندی که نظام اسلامی ایران در جهان به وجود آورده، تشکیل کمیته امداد بوده، که الگوی بعضی از کشورهای منطقه شده است.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها بر این باور هستند که رویکرد کمیته امداد ترویج تن‌پروری، تنبلی و بیکاری در جامعه است، افزود: تن‌پروری، بیکاری و نداشتن انگیزه کار و تلاش در مکتب اسلام جایگاهی ندارد و مردود است.

طاهری خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه کار و تلاش، حرکت و توانمندسازی که از سوی کمیته امداد ایجاد شده برای پویایی و روحیه نشاط و شادابی جامعه است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان فارس بیان داشت: کمیته امداد استان فارس در مورد توانمندسازی مددجویان زیر پوشش جزو استان‌های برتر کشور معرفی شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس تشکیل شده بود، مقرر شد که فعالیت‌های خدماتی در 24 ساعت انجام شود.

طاهری تصریح کرد: در راستای کمک به محرومان به جای مددجو باید مددکار بود، تا شاهد رفع محرومیت در جامعه باشیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی فارس نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: گفتمان قالب در کمیته امداد، توانمندسازی بوده، چراکه شور و نشاط را برای خانواده‌های زیر پوشش ایجاد کرده است.

علی الهیاری خاطر نشان کرد: با تلاش‌های مددجویان شاهد خودکفایی در امر معاش و معیشت این قشر از جامعه هستیم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین رکن در کمیته امداد ایجاد روحیه خودباوری مددجویان در امر توانمندسازی و خودکفایی در تمام مسائل اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی فارس اضافه کرد:  ایجاد فرصت شغلی برای زنان سرپرست خانوار، حاصل تلاش و کوشش خدمتگزاران کمیته امداد امام خمینی استان فارس بوده است.

الهیاری بیان داشت: خیران بازوان توانمند کمیته امداد هستند و در مسیر خدمت‌رسانی، احسان و نیکوکاری گام‌های ارزنده‌ای برای 5 هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان فارس برداشته‌اند.‌

در پایان این مراسم شش نفر از خیران و زنانی که به خودکفایی رسیده‌اند به نمایندگی از خیران دیگر زنان توانمند زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی با اهدای لوح تقدیر شدند.

انتهای پیام/س20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول