اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه پزشکی تبریز خبر داد:

تزریق موفقیت ‌آمیز 28 مورد T PA در بیماران سکته مغزی در تبریز

خبرگزاری فارس: دبیر علمی اولین سمپوزیوم ترومبولتیک تراپی و رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تزریق 28 مورد T PA در بیماران سکته مغزی در طی چهار ماه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با موفقیت صورت گرفته است.

تزریق موفقیت ‌آمیز 28 مورد T PA در بیماران سکته مغزی در تبریز
مهدی فرهودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: سکته مغزی دومین علت مرگ و میر در سطح جهان و شایع‌ترین علت ناتوانی در بالغین است و سن بروز آن در جامعه ما حدود 10 سال پایین‌تر آمده است، اما سکته مغزی در سال‌های اخیر مورد توجه سازمان جهانی سکته مغزی قرار گرفته است و اقدامات درمانی و پیشگیری مناسب قویا تاکید می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: یکی از درمان‌هایی که سال‌ها است در سطح جهان انجام می‌گیرد ولی در کشور ما به علل مختلف اقدام عملی برجسته و سازمان یافته‌ای دیده نمی‌شود حل کردن لخته در مرحله حاد سکته مغزی است که با تزریق داروی T PA انجام می‌گیرد که نیاز به حرکت سریع تیمی و سازمان یافته دارد.
وی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سایه بسیج توانمندی‌های موجود، این سد شکسته شده و در سایه عنایت پروردگار و همکاری نزدیک تیمی واحدهای مربوطه و حرکت منسجم و سازمان یافته، در طی چهارماه بعد از مانوری که در بیستم خرداد 90 انجام گرفت 28 مورد تزریق T PA در بیماران حائز شرایط انجام گرفت که نتایج اولیه آنها با آمار جهانی مطابقت می‌کند.
فرهودی ادامه داد: در حال حاضر بیمار سکته مغزی که در زیر سه ساعت از آغاز علایم به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز مراجعه می‌کند طبق پروتکل تعریف شده، تیم سکته مغزی فعال شده و کارهای مربوطه در اسرع وقت انجام می گیرد و در صورت احراز شرایط،  T PA تزریق می‌شود.
وی ادامه داد: تعداد تزریق‌های انجام شده در مدت چهار ماه در سطح کشور بی‌سابقه بوده و رکورد جدیدی است.
دبیر علمی نخستین سمپوزیوم ترومبولتیک تراپی در خاتمه عنوان کرد: در راستای فرهنگ سازی این حرکت موفق و انتقال تجربیات، اولین سمپوزیوم ترومبولتیک تراپی در کشور در روز جهانی سکته مغزی (7 آبان مطابق با 29 اکتبر) برگزار می‌شود و امیدواریم با یاری همدیگر بتوانیم درمان بیماری سکته مغزی را ارتقا بخشیده و در پیشگیری از ناتوانی‌های ناشی از آن قدم‌های بلندتری برداریم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول