اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شبکه بهداشت و درمان ابهر خبر داد:

سکته قلبی و مغزی رتبه نخست علت مرگ در ابهر

خبرگزاری فارس: مسئول شبکه بهداشت و درمان ابهر گفت: سکته قلبی و مغزی رتبه نخست علت مرگ و میر در شهرستان ابهر را به خود اختصاص داده است.

سکته قلبی و مغزی رتبه نخست علت مرگ در ابهر
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، اکبر موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه سلامت این شهرستان با اشاره به سیمای مرگ شهرستان ابهر در سال گذشته اظهار داشت: کل مرگ و میر در سال گذشته 806 مورد بود که 371 مورد آن بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی است.
وی افزود: میانگین سنی این افراد 74 بوده و عمر از دست رفته ایشان نیز 2 هزار و 251 است که 243 مورد آن بر اثر سکته قلبی و 128 مورد نیز بر اثر سکته مغزی بوده است.
مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر با بیان اینکه 101 مورد از مرگ و میرهای به وقوع پیوسته بر اثر حوادث غیرعمدی است، گفت: میانگین سنی این افراد 42 بوده و عمر از دست رفته ایشان نیز 2 هزار و 560 است که 63 مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی و 38 مورد مربوط به حوادث غیر ترافیکی است.
وی بیان کرد: 78 مورد مرگ و میر نیز بر اثر سرطان‌ها بوده که میانگین سنی این افراد 57 سال بوده و شایع‌ترین سرطان نیز سرطان معده با 16 مورد است.
موسوی با بیان اینکه سکته قلبی و مغزی رتبه نخست علت مرگ و میر در شهرستان ابهر را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: حوادث غیرعمدی نیز در رتبه نخست سال‌های از دست رفته عمر در این شهرستان محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: تعداد موارد مرگ به علت سرطان در مردان 51 نفر و در زنان 27 نفر بوده است که در این میان ترسیم دقیق چهره مرگ و بیمار در جامعه به منظور شناسایی علل بروز و مقابله با عوامل سبب‌ساز آن است.
مسئول شبکه بهداشت و درمان ابهر به روند اجرایی نظام ثبت مرگ در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد نظام ثبتی با استفاده از منابع متعدد همچون بیمارستان‌ها، پزشکی قانونی، گورستان، مراکز بهداشتی و درمانی از این مهم است.
وی افزود: ایجاد گواهی فوت یکسان و همچنین ایجاد امکان طبقه‌بندی صحیح مواد مرگ، موارد دیگر را شامل می‌شود.
موسوی با اشاره به انتظارهای شبکه بهداشت از دستگاه‌های اجرایی اضافه کرد: مسئول گورستان فقط باید با گواهی فوت اجازه دفن بدهد و در آخر هر ماه هم گواهی‌های فوت را جمع‌آوری و به مرکز بهداشت شهرستان تحویل دهند.
وی افزود: همچنین در صورت معلوم نبودن علت فوت باید مجوز دفن ا پزشکی قانونی صادر و با هماهنگی مرکز بهداشت برای ثبت دقیق علت فوت به عمل آید.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول