اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک داستان‌نویس کودک و نوجوان:

شعر کودک باید فارغ از سکته باشد

خبرگزاری فارس: یک داستان‌نویس کودک و نوجوان گفت: شعر کودک باید فاقد ایست و به اصطلاح نویسندگان فارغ از سکته باشد، زیرا وزن‎های کوتاه و خوش آهنگ برای دنیای کودک متناسب‌تر هستند.

شعر کودک باید فارغ از سکته باشد
سحر اصلانی در حاشیه برگزاری جشنواره شعر کودک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد شیوه‎های بارز شعرخوانی اظهار داشت: روش‎های شعرخوانی کودکان می‎تواند در القای مفاهیم به آنان موثر باشد و طرق مختلفی برای شعر خوانی برای کودکان وجود دارد.
وی افزود: اشعار متناسب با نوع آنها باید به صورت انفرادی و یا جمعی برای کودکان اجرا شود و در هر کدام از آن شعرخوانی‎ها باید به نکات مختلفی توجه کرد، به عنوان مثال در شیوه خواندن انفرادی باید از به کار بردن مفاهیم و توضیحات در بین شعرخوانی جلوگیری کرد، تا توازن و لطافت اشعار حفظ شود.
این داستان‌نویس کودک و نوجوان با اشاره به اینکه، شعر کودک باید فاقد ایست و به اصطلاح نویسندگان فارغ از سکته باشد، تصریح کرد: وزن‎های کوتاه و خوش آهنگ با دنیای کودک متناسب‌ترند و در شعر کودک جنبه‎های هنری نباید بر جنبه‎های تکنیکی و فنی غلبه یابد.
وی با بیان اینکه باید به کودک کمک شود که به شیوه صحیح شعر را درک کند، تاکید کرد: مابین خواندن شعر مکث‎ها و تکیه‎های شعر برای کودک روشن شود و در صورت لزوم با صبوری برای با کودکان برخورد شود.
اصلانی شیوه شعرخوانی دسته جمعی را نیز موثر عنوان کرد و در بیان نکاتی که باید در این شیوه مورد توجه قرار گرفته شود، اضافه کرد: انتخاب گروهی مناسب که شعر را بخوانند، چینش و نحوه قرار گرفتن گروه، تسلط و پختگی و آمادگی روانی گروه نباید فراموش شود.
وی با بیان این مطلب که فرصت ابتکار در خواندن را نباید از کودکان گرفت، اذعان داشت: استفاده از پوستر و لوح ویژه که شعر را هنگام سرود بر آن قرار می‎دهند، تمرین‎های تنفسی گروه کر می‎تواند در ترغیب کودکان به شعرخوانی موثر باشد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول