اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی میراث فرهنگی کرمان:

امسال کمترین تخریب به طبیعت وارد شد

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در نوروز سال جاری شاهد کمترین تخریب و ایراد خسارت به طبیعت و فضای سبز بودیم.

امسال کمترین تخریب به طبیعت وارد شد

محمد مهدی افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به بازدید بیش از یک میلیون و 500 هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های استان کرمان اظهار داشت: با تلاش مأموران یگان حفاظت این اداره کل و با مراقبت‌های مستمر با کاهش قابل توجهی از تخریب و خسارت به آثار تاریخی مواجه شدیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر بیش از 240 نیروی یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت 24 ساعته کار حفاظت، حراست و مراقبت از آثار تاریخی و محوطه‌های باستانی را بر عهده دارند.

افضلی خاطرنشان کرد: در نوروز امسال با نصب تابلوهای هشدار دهنده در اطراف محوطه‌های تاریخی و ارائه تذکرات شفاهی از هرگونه دیوار نویسی، تخریب، یادگار نویسی و اقداماتی از این جمله جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته گردشگران اقدام به حکاکی و نوعی یادگار نویسی بر روی آثار تاریخی می‌کردند، ابراز داشت: در نوروز امسال این مسئله به میزان چشمگیری کاهش یافت.

مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: مردم در روز طبیعت نیز با فرهنگ‌سازی‌های انجام شده از سوی رسانه‌ها همکاری خوبی در حفاظت از طبیعت داشتند و در سال جاری شاهد کمترین میزان تخریب و ایراد خسارت به طبیعت و فضای سبز بودیم.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول