اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

روز طبیعت کنار تربت شهدا

خبرگزاری فارس: روز طبیعت از جمله روزهایی است که مردم همگی در دامن طبیعت حضور یافته و برای سالی خوب و خوش آرزوهای زیبا می‌کنند ولی این روز در تربت ‌شهدا حالی دیگر دارد.

روز طبیعت کنار تربت شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از شمال خوزستان، حضور گسترده کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی خوزستان در روز 13 فروردین باعث تعجب بسیاری از مردم شده است زیرا در این مناطق هیچ جایی برای تفریح و تفرج وجود ندارد ولی حضور مردم بسیار پررنگ و پر احساس است.

یک خواهر شهید در این مناطق می‌گوید: چند سال است که روز 13 فروردین به مناطق عملیاتی می‌آیم و کنار شهدا سبزه عید خود را گره می‌زنم.

پروین احمدی می‌افزاید: آنچه در این روز بسیار اهمیت دارد تجدید میثاق با شهدا برای سالی جدید است برای رسیدن به اهداف والای معنوی که خداوند برای سال91 مقدر کرده است.

وی اظهار می‌دارد: روز 13 فروردین از جمله روزهایی است که در سنت ایرانی جایگاه بسیار زیادی دارد ولی در سال‌های گذشته در مناطق عملیاتی خوزستان این سنت به شکلی جدید اجرا می‌شود.

یکی از اعضای کاروان راهیان نور استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید: دو سال است که برای روز 13 فروردین در مناطق عملیاتی حاضر می‌شویم و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

حسن پاریان می‌افزاید: تربت پاک شهیدان جاذبه‌ای دارد که همه ساله در این ایام من را به این منطقه باز می‌خواند و دو سال است که در ایام نوروز و روز طبیعت به این منطقه می‌آیم.

وی تأکید می‌کند: بوی ترنم شهادت از لاله‌های موجود در این منطقه قابل استشمام است و باید با جان بو کشید تا برای یک سال توشه‌ای از شهدا برداشت.

پاریان خاطرنشان می‌کند: روز 13 فروردین روزی است که ایرانیان برای یک سال آرزوی خوب می‌کنند و من نیز در روز طبیعت برای یک سال آرزوی موفقیت و پایداری زیر سایه شهدا و ولایت فقیه را دارم.

*سنتی که به معنویت تغییر کرد

آنچه در روز 13 فروردین ماه دارای اهمیت است حضور در طبیعت و آرزوهای خوب و تفریح و تفرج است که در سال‌های گذشته این روز در مناطق عملیاتی خوزستان به شکلی دگرگون شده اجرا می‌شود.

تغییر سنت‌ها به این شکل تغییرات پسندیده‌ای است که باعث می‌شود تا در آینده با رونق گرفتن این روزها جامعه در آن راستا حرکت کند.

*حضوری که همچنان ادامه دارد

در مناطق عملیاتی خوزستان حضور کاروان‌های راهیان نور همچنان ادامه دارد و در امروز نیز حضور کاروان‌های راهیان نور از استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، یزد، دانشجویان دانشگاه آزاد تهران شمال، دانشجویان دانشگاه آزاد قم، راهیان نور با خودروهای شخصی شهرستان دزفول، راهیان نور شهرستان نور، راهیان نور شهرستان فسا راهیان نور شهرستان بیجار، راهیان نور شهرستان رفسنجان، راهیان نور شهرستان بم، راهیان نور شهرستان نهاوند، راهیان نور شهرستان اسفراین و... حضور داشته‌اند و ورود کاروان‌های راهیان نور همچنان ادامه دارد.

  ***************************

  گزارش: مجتبی نارنج پور

  **************************

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول