اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توکلی:

گیلان رتبه 4 کنکور 90 کشور را کسب کرد

خبرگزاری فارس: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: گیلان رتبه چهارم کنکور 90 را در بین 31 استان کشور کسب کرد.

گیلان رتبه 4 کنکور 90 کشور را کسب کرد

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین توکلی ظهر امروز در جمع دانش‌پژوهان گیلان با اشاره به اینکه کنکور 90 در روزهای 9، 10 و 11 تیرماه برگزار شد، اظهار داشت: در کنکور 90 تعداد یک میلیون و 132 هزار و 980 نفر از داوطلبان تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام را تکمیل کردند که نسبت به آمار داوطلبان کنکور سال 89 که یک میلیون و 286 هزار نفر بود حدود 153 هزار نفر داوطلب کمتر داشت.

وی ادامه داد: با توجه به ضوابطی که بود داوطلبان در یکی از گروه‌های پنج‌گانه متقاضی شدند و پس از برگزاری آزمون گزینش نهایی انجام شد و فهرست اسامی قبول شدگان نهایی حدود 607 هزار نفر اعلام شد.

پدر کنکور ایران بیان داشت: با توجه به اینکه یک میلیون و 100 هزار نفر در جلسه آزمون سال گذشته حاضر بودند و از بین آنها حدود 890 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده بودند، درصد بسیار بالایی قبولی داشتیم که مربوط به آزمون سازمان سنجش بود.

وی ابراز داشت: با توجه به تعداد داوطلبانی که متقاضی آموزش عالی هستند در سال گذشته ظرفیت پذیرش ما بیشتر از داوطلبان بود و امسال نیز این ظرفیت مانند سال گذشته است و کسانی که جزو قبول شدگان نهایی در انتخاب رشته هستند می‌توانند با تلاش و کوشش خود در رشته‌های مورد علاقه پذیرفته شوند.

توکلی، درباره وضعیت کنکور گیلان در کشور اذعان داشت: در سال 80 گیلان در بین 28 استان کشور رتبه 24 کنکور را داشت و در سال 84 این رتبه به 14 ارتقا یافت.

وی، اضافه کرد: گیلان در کنکور سال 89 در بین 30 استان مختلف کشور رتبه هشتم را به دست آورد و در سال 90 نیز گیلان در بین 31 استان کشور رتبه چهارم کنکور را از آن خود کرد که نشانه سخت‌کوشی دانش‌پژوهان است و امیدواریم سال آینده رتبه بهتری داشته باشند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به وضعیت کسب رتبه کنکور گیلان در علوم انسانی ابراز داشت: علوم انسانی گیلان در سال 80 در بین 28 استان کشور دارای رتبه 25، در سال 84 به رتبه 17، در سال 89 رتبه 20 و امسال رتبه ششم را در بین استان‌های کشور کسب کرده و 14 رتبه ارتقا یافته است.

وی، با بیان اینکه گروه‌های آزمایشی مختلف دارای رشته‌های آموزشی مختلف است، تصریح کرد: در رشته‌های کشاورزی، فنی، آموزشی و علوم انسانی کنکور داریم.

توکلی از افزایش ظرفیت پذیرش رشته فنی در سال جاری خبر داد و افزود: دوره‌های کاردانی در فنی و حرفه‌ای داریم که بیشتر تربیت نیروی انسانی در حد تکنسین است.

وی با اشاره به کارشناسی ناپیوسته، اذعان داشت: کارشناسی ناپیوسته همپای ایجاد ظرفیت برای دوره‌های کاردانی و کارشناسی برنامه‌ریزی‌هایی نیز صورت می‌گیرد و امور مستقل برای دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته داریم که امسال طبق برنامه‌های زمانی پیش‌بینی شده از 17 تا 23 خرداد 91 ثبت انجام می‌شود و افزایش ظرفیت نیز مانند دیگر رشته‌های این دوره‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول