اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توکلی خبر داد

ثبت نام یک میلیون و 70 هزار داوطلب کنکور 91 / 62 هزار داوطلب کنکور 91 کمتر از داوطلبان 90

خبرگزاری فارس: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: یک میلیون و 70 هزار و 215 نفر داوطلب تقاضانامه ثبت نام کنکور 91 را تکمیل کردند که 92 هزار و 730 نفر داوطلب کمتر از داوطلبان آزمون سال 90 است.

ثبت نام یک میلیون و 70 هزار داوطلب کنکور 91 / 62 هزار داوطلب کنکور 91 کمتر از داوطلبان 90

 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین توکلی ظهر امروز در همایش بزرگ کنکور 91 گیلان به وضعیت افراد ثبت نام شده در کنکور 91 اشاره کرد و اظهار داشت: ثبت نام آزمون سال 91 در دو مرحله صورت گرفت که مرحله نخست از 16 تا 30 آذر و مرحله دوم نیز از 30 بهمن تا 5 اسفند انجام شد.

وی با بیان اینکه امسال یک میلیون و 70 هزار و 215 نفر تقاضا نامه ثبت نام کنکور را تکمیل و برای سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کردند، افزود: این تعداد به میزان 62 هزار و 730 نفر از داوطلبان آزمون سال 90 کمتر است.

پدر کنکور ایران ادامه داد: در گروه آزمایشی علوم ریاضی‌فنی حدود 260 هزار و 873 نفر، در گروه آزمایشی علوم تجربی 451 هزار و 28 نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی 325 هزار و 22 نفر، در گروه آزمایشی هنر 18 هزار و 64 نفر و در گروه زبان‌های خارجی نیز 14 هزار و 453 نفر ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان می‌توانستند با علاقه‌مندی مانند کنکور 90 به شرکت در هنر و زبان‌های خارجی ثبت نام کنند، افزود: با ثبت نام 125 هزار و 481 نفر از گروه‌های دیگر علاقه‌مندی خود را نسبت به هنر و زبا‌ن‌های خارجی اعلام کردند.

توکلی با اشاره به اینکه آزمون هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه در یک نیم‌روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه داوطلبان باید در یک جلسه به سئوالات عمومی و اختصاصی پاسخ دهند برای برخی از داوطلبان که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده بودند باید دو و یا سه کارت تهیه شود.

وی اضافه کرد: برگزاری آزمون با تعداد یک میلیون و 195 هزار و 731 داوطلب انجام می‌شود اما تعداد داوطلبان واقعی یک میلیون و 70 هزار و 125 نفر است که در روزهای مشخص شده آزمون برگزار می‌شود و داوطلبان در یک جلسه به سئوالات تست چهار گزینه‌ای خود پاسخ می‌دهند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره سؤالات امتحانی کنکور 91 ابراز داشت: سؤالات امتحانی از کتب دوره پیش‌دانشگاهی سال دوم و سوم دبیرستان تعیین می‌شود.

وی افزود: در یک یا دو درس کتاب‌های سال دوم سئوالاتی را در نظر گرفتیم که در دفترچه راهنما درج شده است و کسانی که اکنون در دوره پیش‌دانشگاهی هستند باید بدانند که سئوالات کنکور 91 از کتاب‌های آنها طراحی می‌شود.

توکلی، مطالعه کتاب‌های پیش‌دانشگاهی را مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: منابع هر سئوال از همین کتاب‌هاست و خارج از این کتاب‌ها سئوال طراحی نمی‌شود و داوطلبان از این بابت آرامش داشته باشند.

وی، خاطرنشان کرد: غیر از حذفیات، از بقیه کتاب هر جا که نوشتنی وجود دارد سئوال طراحی می‌شود و داوطلبان باید حتما مطالعه کافی  داشته باشند.

پدر کنکور ایران با بیان اینکه سؤالات عمومی و اختصاصی است، یادآور شد: سئوالات عمومی چهار درس زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی است که برای هر پنج گروه آزمایشی مذکور به لحاظ تعداد و عناوین و مدت پاسخگویی به سئوالات یکسان است.

وی، با اشاره به اینکه هر یک از این گروه‌ها دارای 25 سؤال است، افزود: در مجموع 100 سئوال است که مانند کنکور سال 90 داوطلبان باید در مدت 75 دقیقه به سئوالات پاسخ دهند.

توکلی اذعان داشت: 135 سئوال اختصاصی در گروه آزمایشی ریاضی‌فنی است که داوطلبان باید در مدت 175 دقیقه به سئوالات پاسخ دهند و در گروه علوم تجربی 170 سئوال داریم که داوطلبان باید در مدت 175 دقیقه، در گروه علوم انسانی 180 سئوال است که در مدت 165 دقیقه، در گروه داوطلبان هنر 160 سئوال به مدت 165 دقیقه و در گروه زبان‌های خارجی نیز  70 سئوال داریم که باید در مدت 195 دقیقه پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه معدل پیش‌دانشگاهی هیچ تاثیری در کنکور 91 ندارد، یادآور شد: کنکور ضوابطی دارد که در دفترچه شماره یک نوشته شده است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش کشور، درباره کارت ورود به جلسه بیان داشت: کارت ورود به جلسه امتحان از چهارم تا هفتم تیرماه از طریق سایت سنجش آزمون کشور به همراه برگه راهنما توزیع می‌شود.

وی، اظهار داشت: پس از برگزاری آزمون نیز نتیجه آزمون به صورت کارنامه تنظیم می‌شود و کارنامه 15 مرداد در سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول