اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور خیل مشتاقان اهل‌بیت(ع) در قم

مرقد امام‌زاده موسی مبرقع(ع) غبارروبی و عطرافشانی شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز شهادت حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع)، مرقد مطهر آن حضرت غبارروبی شد.

مرقد امام‌زاده موسی مبرقع(ع) غبارروبی و عطرافشانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، چهارشنبه‌شب و در سالروز رحلت امام‌زاده موسی مبرقع(ع)، فرزند بلافصل امام جواد(ع)، مرقد مطهر آن حضرت واقع در محله چهل اختران شهر مقدس قم غبارروبی و عطرافشانی شد.

امام‌زاده موسی ملقب به مبرقع فرزند بلافصل امام جواد(ع) و برادر امام هادی(ع) است که در سال 214 هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشود و در نزد پدر و برادر بزرگوارشان به کسب معالیم دینی پرداخت.

امام‌زاده موسی مبرقع در سال 256 هجری قمری در سن 42 سالگی وارد شهر مقدس قم شد و در طول 40 سال سکونت خود در این شهر، فقیهان، دانشمندان و عرفای بسیاری را تعلیم داد و شهر مقدس قم را تبدیل به قطب فرهنگی جهان تشیع کرد.

امام‌زاده موسی مبرقع در سن 82 سالگی و در سال 296 هجری قمری بوسیله سمی که در غذای ایشان به دستور خلیفه عباسی زمان ریخته شده بود، به شهادت رسید و در محله چهل اختران شهر مقدس قم در جوار 40 امام‌زاده دیگر به خاک سپرده شد.

شب بیست و دوم ماه ربیع‌الثانی، سالروز شهادت آن امام‌زاده همام است که به همین مناسبت در شب رحلت آن عزیز بزرگوار مرقد مطهر وی غبارروبی و عطر افشانی شد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول