اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/خراسان جنوبی نگین کویر ایران/

پورسلطانی: امامزاده هوگند پذیرای خیل عظیم مسافران بشرویه است

خبرگزاری فارس: فرماندار بشرویه با اشاره به افزایش سفرهای نوروزی امسال گفت: امامزاده هوگند پذیرای خیل عظیم مسافران در بشرویه است.

پورسلطانی: امامزاده هوگند پذیرای خیل عظیم مسافران بشرویه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا پورسلطانی ظهر امروز در بازدید از آثار دیدنی و تاریخی بشرویه اظهار داشت: شهرستان بشرویه در شمال استان خراسان جنوبی با جاذبه‌های گردشگری و بناهای تاریخی فراوان پذیرای میهمانان نوروزی است.

وی ادامه داد: بشرویه از منظر موقعیت طبیعی، سرزمینی است در شمال استان خراسان جنوبی که از شمال به شهرستان بردسکن، از غرب به شهرستان طبس، از جنوب به بخش دیهوک شهرستان طبس و از شرق با شهرستان فردوس همسایه است.

فرماندار بشرویه گفت: از نظر موقعیت طبیعی در شمال آن کویر نمک، در جنوب کویر لوت، در شرق آن تپه‌های شنی و تل‌های ریگ روان و در غرب آن کوهستان شتری واقع شده است.

پورسلطانی در معرفی امامزاده هوگند بشرویه تصریح کرد: در فاصله حدود دوازده کیلومتری غرب بشرویه و در دامنه کوه مرکز زیارتی وجود دارد که به نام امامزاده محمد بن اصغر هوگند معروف و مشهور است که از سابقه و شخصیت مدفون در این محل هیچ اطلاع تاریخی در دست نیست و آنچه اهالی به آن اعتقاد دارند این است که این جا محل دفن یکی از اولاد موسی بن جعفر (ع) است.

این مسئول اذعان داشت: مرکز مزبور از قدیم‌الایام و در حال حاضر مامن زوار و مومنانی است که به عشق اهل بیت از نقاط همجوار برای زیارت به آن روی می‌آورند و در حال حاضر یک مرکز زیارتی و سیاحتی است.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول