اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه نقل قول کرد‌

روایت ‌آیت‌الله بهجت در خصوص خدمت به امامزاده موسی مبرقع(ع)

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: آیت‌الله بهجت در خصوص خدمت به امام‌زاده موسی مبرقع(ع) نقل کرده‌اند که هر کس در راستای خدمت به آن بزرگوار تلاش کند، مورد رضایت ائمه اطهار(ع) و امام زمان(عج) قرار خواهد گرفت.

روایت ‌آیت‌الله بهجت در خصوص خدمت به امامزاده موسی مبرقع(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین علی حیدری کاشانی پنج‌شنبه ‌شب در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام‌زاده موسی مبرقع(ع) که در کنار مرقد مطهر آن بزرگوار واقع در منطقه چهل اختران قم برگزار شد اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ائمه معصومین(ع) در دوران حیاتشان، تربیت نمایندگانی صالح بود تا در مواقعی که دستیابی به آن بزرگواران مقدور نبوده، مردم با مراجعه به آنها، نیازهای شرعی خود را برطرف کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه نخستین نماینده ائمه‌اطهار(ع) سلمان فارسی بوده است افزود: امام‌زاده موسی مبرقع(ع) نیز یکی از نمایندگان مورد اطمینان ائمه‌اطهار(ع) بود به طوری که ایشان شش سال در جوار امام جواد(ع) و 34 سال در کنار امام هادی(ع) به کسب علم و دانش پرداخت و در سن 42 سالگی به دنبال ترور شخصیتی ایشان از جانب خلیفه عباسی آن زمان، به دستور امام هادی(ع) برای تبلیغ دین خدا و تبیین حقوق اهل‌بیت(ع) به شهر مقدس قم هجرت کرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به تاثیرگذاری امام‌زاده موسی مبرقع(ع) در حمایت از امام هادی(ع)، گفت: امام‌زاده موسی مبرقع(ع) یکی از قوی‌ترین بازوان حمایتی امام هادی(ع) بود و ویژگی مهم آن حضرت، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری محض او از امام هادی(ع) است.

وی ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری را از نشانه‌های بزرگ ایمان به خدا و رسول خدا دانست و تصریح کرد: بصیرت نیز یکی از ابزارهای هدایت جامعه اسلامی به شمار می‌رود و وای بر جامعه‌ای که افراد آن، بصیرت کافی نداشته باشند.

حیدری کاشانی با بیان اینکه عدم بصیرت موجب دوری از خداوند می‌شود افزود: در زمان امام‌زاده موسی مبرقع(ع) نیز برخی افراد بی‌بصیرت سبب شدند تا خلیفه عباسی به راحتی بتواند آن حضرت را مورد تعرض و ترور شخصیتی قرار دهد و زمینه تبعید آن حضرت را فراهم سازد.

این استاد حوزوی با اشاره به فعالیت 40 ساله امام‌زاده موسی مبرقع(ع) در قم گفت: تلاش‌های بی‌وقفه آن حضرت موجب شد شهر مقدس قم تا ابد، تبدیل به مرکز عالم تشیع شده و در سطوح عالی علمی، حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه مقام حضرت امام‌زاده موسی مبرقع(ع) مقام ویژه و والایی است خاطر نشان کرد: آیت‌الله بهجت در خصوص خدمت به امام‌زاده موسی مبرقع(ع) نقل کرده‌اند که هر کس در راستای خدمت به آن بزرگوار تلاش کند، مورد رضایت ائمه اطهار(ع) و امام زمان(عج) قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول