اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر امور خارجه در گفت‏وگو با فارس:

حکام نظامی مصر در اندیشه تعویق انتخابات هستند/ جایی برای سکولارها در ریاست جمهوری نیست

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه جایی برای سکولارها در انتخابات ریاست جمهوری مصر نیست، گفت: حکام نظامی این کشور در اندیشه تعویق در انتخابات هستند.

حکام نظامی مصر در اندیشه تعویق انتخابات هستند/ جایی برای سکولارها در ریاست جمهوری نیست

منوچهر محمدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: تاخیر هر چه بیشتر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تلاش حکام نظامی مصر است.

وی ادامه داد: این تشکل می‏داند که با برگزاری انتخابات و گزینش ریاست جمهوری از سوی مردم دیگر نفوذ و اقتدار سیاسی خود را بر امور از دست می‏دهند.

محمدی از تلاش غرب برای ورود مهره‏های مورد نظرشان در انتخابات آتی مصر خبر داد و افزود: در این میان غرب نیز برای کسب دوباره جایگاه گذشته خود در این کشور مهم اسلامی اهدافی نظیر ورود افرادی همچون البرادعی و عمرو موسی به نهاد ریاست جمهوری مصر را دنبال می‏کند.

مشاور وزیر امور خارجه تصریح کرد: مردم مصر دیگر فریب استکبار جهانی را نخورده و یقینا با توجه به پیروزی اسلام‏گرایان، امکان حضور رئیس جمهوری سکولار بر مسند قدرت در مصر بسیار ضعیف است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا امکان بروز "بنویسید اسلام‏گرا؛ بخوانید البرادعی" وجود دارد، اظهار داشت: این امر از توان دشمنان مردم مصر خارج است.

محمدی ادامه داد: اگر امکان چنین اقداماتی از سوی عده‏ای معدود وجود داشت، در انتخابات مجلس مصر نیز به وقوع می‏پیوست.

مشاور وزیر امور خارجه اضافه کرد: خواسته و مطالبه مردم مصر از یک طرف و دقت شبکه قضایی این کشور از سویی دیگر اجازه تخلف در انتخابات را نمی‏دهد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول