اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

مردم 12 فروردین را در تاریخ ماندگار کردند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه‌پرسی و انتخاباتی با عنوان تعیین نوع حکومت برگزار شد و در این راستا 98.2 درصد از مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند و این روز را در تاریخ ماندگار کردند.

مردم 12 فروردین را در تاریخ ماندگار کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با دعوت همگان به تقوای الهی و با تبریک 12 فروردین سالروز استقرار جمهوری اسلامی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همه‌پرسی و انتخاباتی با عنوان تعیین نوع حکومت برگزار شد و در این راستا 98.2 درصد از مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند و این روز را در تاریخ ماندگار کردند.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) طی پیامی از حضور گسترده مردم و رأی به جمهوری اسلامی تقدیر کردند و فرمودند «صبح‌گاه 12 فروردین که روز نخستین حکومت "الله" است از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی است و ملت باید این روز بزرگ را عید بگیرند و زنده نگه دارند».

صالح‌نیا خاطرنشان کرد: در 12 فروردین 1358 لنگرهای قصر 2 هزار و 500 ساله حکومت شاهنشاهی و طاغوتی را فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بر بست و حکومت مستضعفین جانشین آن شد.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی انفجار نور و آغاز حرکت آخرالزمانی جامعه بشریت به سوی آماده شدن برای نجات و رهایی نهایی از قید و بندهای شیطانی است که قرن‌ها بر دست و پای جوامع سنگینی کرده است.

صالح‌نیا با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی بروز ذخیره الهی و آغاز حکومت به سوی نور و امید است، گفت: امروز که بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب می‌گذرد، جمهوری اسلامی با وجود تهدیدها و تحریم‌ها نه تنها تضعیف و متوقف  نشده، بلکه توفنده و پرتوان به حرکت خویش در فتح قله‌های جهان حرکت می‌کند.

وی اذعان داشت: روح خودباوری و اعتماد به نفسی که روح خدا در این ملت دمیده، اکنون اثر خویش را در جا‌ی‌جای منطقه و جهان بروز داده است و در چهارمین دهه انقلاب شاهد انقلاب‌ها و حرکت‌های مردمی و بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای اسلامی هستیم و در بعضی از کشورها این انقلاب‌ها به پیروزی رسیده و در بعضی از کشورها در حال تداوم و اوج‌گیری است.

امام جمعه کوهبنان گفت: خودباوری و اعتماد به نفس نخستین هدیه جمهوری اسلامی است و جمله معروف حضرت امام خمینی (ره) که ما می‌توانیم، روحیه اعتماد به نفس و خودباوری را در جامعه ما دمید و امروز جمهوری اسلامی در زمینه‌های گوناگون در عرصه بین‌المللی به این شعار جامه عمل پوشانده به گونه‌ای که ایران اسلامی در زمینه اقتصاد جزو 20 قدرت اقتصادی دنیاست.

صالح‌نیا ابراز داشت: ایران در جمع 25 صادرکننده برتر جهان قرار دارد و در زمینه دانش تولید سلول‌های بنیادی پرتوان پنجمین کشور جهان است.

وی تصریح کرد: کسب رتبه اول تولید واکسن و سرم در خاورمیانه از طریق تولید بیش از 3 میلیارد واکسن انسانی و دامی در 60 نوع مختلف از دستاوردهای محققان در زیست فناوری است و به طور کلی ایران اسلامی در تمام علوم و فنون حائز رتبه‌های برتر است و حرف برای گفتن دارد که دستیابی به تمام آنها در حال تحریم صورت گرفته است.

صالح‌نیا افزود: تحریم‌ها آن طور که هدف امریکا و دیگر کشورها بوده، اثرات منفی خود را در جامعه ما نداشته است و وزیر سابق خزانه‌داری انگلیس در این زمینه گفت «ما با تحریم ایران تنها سر خود را به دیوار می‌کوبیم».

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول