اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کنگان:

12 فروردین نباید تنها در حد یک تعطیلی باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه کنگان گفت: 12 فروردین نباید تنها در حد یک تعطیلی باشد.

12 فروردین نباید تنها در حد یک تعطیلی باشد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان حجت‌الاسلام محمود محمودی ظهر امروز در دومین نماز جمعه در بهار 1391 با گرامیداشت سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی اظهار داشت: نامگذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری تشریفاتی و نمایشی نیست بلکه یک خط روشن و تعیین کننده به سوی ترقی و توسعه و بالندگی و پیمودن مسیر عزت است.

وی افزود: تحقق منویات رهبری نیازمند عزم عمومی است و همه آحاد مردم و مسئولین بویژه دولت و مجلس باید زمینه تحقق دستورات معظم‌له را فراهم کنند.

محمودی خاطر نشان کرد: دولت از طریق صندوق توسعه ملی، مجلس با در دستور کار قرار دادن رونق تولید ملی، سرمایه‌داران و کارگران با اتقان کار و تقویت چرخه تولید زمینه محقق شدن تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را فراهم کنند.

خطیب جمعه کنگان با تاکید بر لزوم تقویت تولید داخلی افزود: تولیدات داخلی باید به‌گونه‌ای انجام پذیرد تا مردم دیگر احساس نیاز به خرید جنس خارجی نداشته باشند.

وی در فراز دیگر با گرامیداشت یوم‌الله 12 فروردین گفت: 12 فروردین به تعبیر امام خمینی (ره) از اعیاد ملی و مذهبی ما است.

محمودی با بیان اینکه متاسفانه 12 فروردین فقط در حد یک تعطیلی است و استفاده‌ای از آن برای تقویت و انتقال پیام این روز نمی‌شود یادآور شد: مسئولین مربوطه برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی مناسبی برای استفاده حداکثری از این عید بزرگ ملی و مذهبی داشته باشند.

خطیب جمعه کنگان در ادامه با تبریک میلاد عقیله‌بنی‌هاشم زینب کبری (س) گفت: حضرت زینب(س) الگویی بزرگ برای مردان و زنان است.

وی افزود: در عظمت این بانوی بزرگ همین بس که امام حسین (ع) از او می‌خواهد در نماز شبش او را فراموش نکند.

امام جمعه کنگان اذعان داشت: انقلاب بزرگ سیدالشهداء (ع) حسینی‌الحدوث و زینبی‌البقاء است.

محمودی همچنین با اشاره به 13 فروردین روز طبیعت گفت: رفتن به طبیعت مطلوب است اما اعتقاد به 13 به‌در اشتباه و جنبه شرعی ندارد و هیچ‌گونه رجحان شرعی بر آن مترتب نیست.

امام جمعه کنگان در پایان با اشاره به اظهار نگرانی مراجع عظام از اظهار نظر یکی از مقامات کشوری در ارتباط با اینکه فردوسی مکتب پیامبر (ص) را نجات داده بیان کرد: مسئولین باید در گفتار خود دقت کنند و حرف‌های نپخته را مطرح نکنند ضمن اینکه تداوم اسلام ناب محمدی (ص) مرهون مجاهدات علمایی چون شیخ مفید، سید رضی، سید مرتضی، امام خمینی (ره) و ... است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول