اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

12 فروردین پیوندی مقدس بین سیاست و دیانت است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ‌امنیتی استاندار گیلان گفت: 12 فروردین روز جمهوری اسلامی و پیوند مقدسی بین مردم و اسلام و سیاست و دیانت است.

12 فروردین پیوندی مقدس بین سیاست و دیانت است

غلامعلی رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فرا رسیدن 12 فروردین اظهار داشت: 12 فروردین روز مبارکی است و امام راحل فرمودند که برای همیشه این روز را عید اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: پس از سال‌ها خفقان و جنایتی که رژیم منحوس شاه داشت و تصور و ذهنیتی که نهادینه کرده بودند مبنی بر اینکه بین دین و سیاست تلفیقی وجود ندارد و مسیر سیاست مسیر فریب و نیرنگ است و دین و دیانت نیز مسیر مقدسی است که نمی‌شود با هم تلفیق شوند، امام راحل با حرکتی که کردند نشان دادند  که دیانت عین سیاست و سیاست عین دیانت است و مردم نیز تبعیت کردند.

این مسئول با بیان اینکه بین مردم و دین و سیاست تلفیقی کامل ایجاد شد و جمهوری اسلامی شکل گرفت، اذعان داشت: جمهوری اسلامی پیوند مقدسی بین مردم و اسلام و بین سیاست و دیانت است.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه دهه این حرکت ادامه دارد، افزود: در کشورهای دیگر نیز شعارهای مردم با این موضوع است که حکومت می‌تواند دینی باشد و در پناه دین می‌شود یک حاکمیت دینی ایجاد کرد که مردم مشارکت 100 درصدی برای شکل‌گیری این حکومت دارند.

رضوانی ابراز داشت: قرآن و اسلام از انزوا بیرون آمد و تفکری که اکنون در دنیا حاکم است اینکه با احکام اسلامی و قرآنی می‌توان نظام سیاسی را شکل داد و مردم نیز در اداره جامعه و شکل‌گیری نظام حکومت اسلامی مشارکت 100 درصدی دارند.

وی، رٱی مردم به حکومت جمهوری اسلامی در 12 فروردین را پیوندی مبارک دانست و از اجرای برنامه‌های این روز در گیلان خبر داد و تصریح کرد: در این روز مبارک برنامه‌های زیادی توسط دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان نصب پرچم‌های جمهوری اسلامی بر تیرک بلوارها، تهیه و چاپ بنر به منظور نصب در تابلوها با موضوع دوازدهم فروردین و فعال کردن تلویزیون‌های شهری در شب و روز دوازدهم فروردین را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

وی با تصریح بر اینکه مساجد و کانون‌های فرهنگی گیلان در مراسم روز جمهوری اسلامی فعال شده و از فضای دعای کمیل و دعای ندبه در پرداختن به یوم‌الله دوازدهم فروردین استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی کاروان‌های راهیان نور و مهمانسراها برای تبیین روز جمهوری اسلامی با توزیع ویژه‌نامه و ... از دیگر برنامه‌های 12 فروردین است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول