اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز جمعه آمل:

12 فروردین روز عزت ایران در بین کشورهای دنیاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه آمل گفت: 12 فروردین روز اقتدار و عزت ایران در بین کشورهای دنیاست.

12 فروردین روز عزت ایران در بین کشورهای دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی آملی امروز در خطبه‌های دومین نماز جمعه سال 1391 در مصلای بزرگ قدس این شهرستان، با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تمام جنگ، خونریزی و دشمنی‌ها در دنیا ناشی از عدم تقوا، پارسایی و زهد است.

وی افزود: انسان متقی کسی است که مواظب رفتار، کردار و اعمالش باشد تا نکند در دنیا و آخرت سرافکنده باشد.

رحمانی آملی با تبریک روز جمهوری اسلامی ایران و حضور 98.2 درصدی مردم کشور در سرکوبی نظام شاهنشاهی تصریح کرد: آن روزها بسیار روزگار سخت و خطرناکی بود زیرا هر کس ساز خودش را می‌زد و به دنبال یک نوع جمهوریت بود.

خطیب نماز جمعه این هفته شهرستان آمل با تاکید بر نقش بی‌بدیل امام امت در 12 فروردین ماه اظهار داشت: امام امت با سخنرانی‌های خود ابهت جمهوری اسلامی را نشان دادند و بر عزت و سربلندی امت اسلامی تاکید داشتند البته در آن روزگار مردم نیز بار دیگر ولایت‌پذیری و اطاعت از ولی‌فقیه را با حضور بی‌نظیر خود به اثبات رساندند.

رحمانی آملی تصریح کرد: امام خمینی(ره) جمهوری را اسلامی معرفی کردند که نه یک کلمه در آن بیشتر و کمتر شده باشد زیرا در غیر این صورت اهداف گسترده این نظام و انقلاب بر هم می‌خورد.

وی با بیان اینکه 12 فروردین روز اقتدار و عزت ایران در بین کشورهای دنیاست، اذعان داشت: اگر هم‌اکنون جمهوری اسلامی در دنیا به یک ابرقدرت علمی، دینی و فرهنگی تبدیل شده که با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها با صلابت بر روی پای خود ایستاده و انقلاب را به مرزهای دور صادر می‌کند، به برکت خون شهدا، رهنمودهای امام امت و درایت و آگاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه آمل با اشاره به فرارسیدن روز طبیعت که در بین مردم به 13 به در معروف است، یادآور شد: در این روز باید اخلاق اسلامی و رعایت شئونات در راس اموراتمان باشد.

وی اضافه کرد: تمام طبیعت و زیبایی‌های دنیایی برای انسان آورده شده ولی آن چیزی که مهم است زیبایی جان و روح آدمی است که در پناه روحی زیبا می‌توان آخرتی زیبا را برای خود رقم زد.

امام جمعه آمل با بیان اینکه خداوند زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد، گفت: نباید از زیبایی‌های دنیا به‌گونه‌ای نادرست استفاده کنیم که در پایان این روز چیزی جز تخریب طبیعت بر جای نماند.

وی با اعلام اینکه همه باید در پاکیزگی و سلامت طبیعت از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنیم، خاطرنشان کرد: طبیعت به عنوانی میراثی در خدمت و اختیار ما است که باید به درستی به نسل‌های آینده منتقل شود.

انتهای پیام/و۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول