اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه بهبهان:

12 فروردین روز عزت اسلامی است

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه بهبهان گفت: 12 فروردین سرآغاز حرکت بیداری اسلامی بوده و روز عزت اسلامی است.

12 فروردین روز عزت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: نامگذاری سال جاری در راستای حمایت از تولید، کار و سرمایه ملی و ایرانی سبب تعالی صنعت کشور شده و موجب پیشرفت روزافزون علم، تکنولوژی و ساخت دستاوردهای علمی خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق گفته مقام معظم رهبری، امسال نیز باید جهاد اقتصادی ادامه داشته و این روند که از سال گذشته آغاز شده، در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

ابوعلی با اشاره به فرارسیدن 12 فروردین عنوان کرد: این روز، سرآغاز حرکت بیداری اسلامی در دنیا شده و امروز شاهد هستیم که پس از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی ایران، کشورهای دیگر از آن الگو گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از همین‌رو یوم‌الله12 فروردین، روز عزت اسلامی بوده و باید آن را نقطه عطفی در انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی کشورهای منطقه دانست.

امام جمعه بهبهان با اشاره به 13 فروردین و روز طبیعت نیز گفت: توصیه ما به همه مردم کشور این است که در این روز که به روز طبیعت نیز نامیده می‌شود، تفریح سالمی در دامن طبیعت داشته و با منابع و مناظر طبیعی انس بگیرند.

وی در ادامه به روز جهانی کتاب کودک اشاره کرد و تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی بحث مهمی در کشور ما بوده و باید برنامه‌ریزی خوب و مناسبی در این خصوص نیز صورت گیرد تا کتابخوانی در جامعه ما نهادینه شود.

ابوعلی خاطرنشان کرد: موضوع مهمی که در این بحث نیز باید مورد توجه دست‌اندرکاران کتاب قرار گیرد، عرضه کتاب‌های مفید و باارزش به قشر کتاب‌خوان است.

خطیب جمعه بهبهان با بیان اینکه دور دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز همان اهمیت دور نخست آن انتخابات را دارد، اظهار کرد: همه باید در دور دوم انتخابات مهم مجلس نهم شرکت کرده و همچون دور نخست نمایش باشکوهی را به جهانیان عرضه کنیم.

وی ادامه داد: باز هم تأکید می‌کنیم که انتخاب ما برای رأی، باید از روی آگاهی، شناخت و بصیرت بوده و فرد اصلح را راهی بهارستان کنیم.

ابوعلی در پایان ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی باید مانند گذشته، مجالس عزاداری شایسته‌ای برگزار کرده و شخصیت این معصوم را بیش از گذشته به جوانان معرفی کنند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول