اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

12 فروردین روز عزت ایرانیان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سلماس گفت: 12 فروردین روز عزت و سرافرازی ملت بزرگ ایران است.

12 فروردین روز عزت ایرانیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس حجت‌الاسلام اسماعیل نجفی امروز در خطبه‌‌‌‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با الگوگیری از قیام عاشورا به رهبری مرجع تقلید جهان اسلام حضرت امام خمینی (ره) با حمایت قاطع آحاد مردم فهیم و انقلابی ایران در 12 فروردین 1358 به ثمر رسید و منافع نامشروع طالبان زر و زور قطع شد.

وی تصریح کرد: یوم‌الله 12 فروردین 1358 تکرار غدیر‌ خم بوده همچنین روز غرور، سرافرازی و سربلندی ملت مسلمان ایران اسلامی و احقاق حق و پیروزی دین بود.

موسوی ادامه داد: یوم‌الله 12 فروردین ثبت برگ زرینی دیگر در تاریخ مجاهدت‌های استقلال‌‌طلبانه و آزادیخوهانه بشری است که می‌توان به جرأت آن را در تاریخ معاصر بی‌نظیر دانست.

این مسئول بیان کرد: تا‌کنون هیچ رفراندومی در این سطح و با این گستردگی و اهمیت در یک کشور اتفاق نیفتاده است.

وی در بخش دیگری از خطبه با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات 14 معصوم اسوه‌های کاملی برای تمام انسان‌ها در هر عصر و زمانی هستند.

امام جمعه سلماس اضافه کرد: شخصیت امامان معصوم (ع) محدود به یک زمان و مکان خاص نیست و رفتار و منش آنها در همه زمان‌ها می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک الگوی عملی و رفتاری هستند، الگو باشد.

موسوی با اشاره به ویژگی‌های شخصیت حضرت زهرا (س) بیان کرد: حضرت زهرا (س) بهترین الگوی رفتاری و شخصیتی زنان مسلمان و شیعه بوده و افرادی که می‌خواهند با پیمودن راه حق به قله‌های نجات دست یابند ایشان را به عنوان سرمشق مدنظر قرار دهند.

خطیب جمعه سلماس گفت: یکی از مسائلی که در زندگی حضرت برجسته بوده بحث حمایت از ولایت است که در وجود ایشان متجلی است.

موسوی وفات یافتن یکی از ذخایر گرانقدر علوم قرآنی یعنی آیت‌الله سید علی‌اکبر قره‌‌باغی را به پیشگاه مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت گفت و اظهار داشت: ایشان یکی از شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی بودند که هم‌اکنون از نعمت حضور ایشان بی‌بهره شده‌ایم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول