اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رودهن:

12 فروردین کنگره کاخ ظلم را فرو ریخت

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی گفت: 12 فروردین روزی بود که کنگره ظلم و ستم طاغوتیان را با آرای مردم ایران اسلامی در هم فرو ریخت.

12 فروردین کنگره کاخ ظلم را فرو ریخت

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حجت‏الاسلام محمدحسن مؤیدی‏زاده ظهر امروز در آیین سیاسی، عبادی و دشمن‏شکن این هفته نماز جمعه پردیس که با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد اظهار کرد: در روز 12 فروردین نظام مقدس اسلامی به رهبری امام راحل عظیم‏الشأن (ره) و از خودگذشتگی مردم غیور ایران اسلامی تثبیت شد.

وی ادامه داد: این حکومت الهی در این روز بزرگ پس از سال‏ها ایثار و تلاش مردم تحت لوای پرچم اسلام و هدایت‏های داهیانه ولایت فقیه توانست شعار "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" را بر گوش جهانیان فریاد بزند.

مؤیدی‏زاده با اشاره به بیانات گوهربار امام راحل (ره) پس از رویداد حماسی 12 فروردین گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پس از خلق حماسه بزرگ 12 فروردین خطاب به امت اسلامی فرمودند که "این روز یکی از بزرگ‏ترین اعیاد ملی و مذهبی ما خواهد بود؛ این روز را باید همواره بزرگ داشت".

امام جمعه موقت شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی ادامه داد: طبق فرمایش امام راحل عظیم‏الشأن (ره) باید 12 فروردین را زنده نگه داشت؛ چرا که در این روز کنگره کاخ‏های ظلم و جور خودکامه رژیم ستم‏شاهی پهلوی و وارث 2500 سال حکومت ظالمانه شاهانه در ایران فرو ریخت و نظام مبتنی بر اسلام و متعلق به مستضعفان حاکم شد.

وی در ادامه با اشاره به روز طبیعت و ضرورت حفظ محیط زیست خاطر نشان کرد: آهسته آهسته به 13 فروردین و روز طبیعت نزدیک می‏شویم.

مؤیدی‏زاده ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی درخت، طبیعت، گیاه، حیوانات، کوه و دیگر نعم خود را تحت تسلط انسان قرار داد تا این اشرف مخلوقات از آنها بهره‏مند شود؛ از این‌رو سپاس از این نعم الهی بر همه واجب و فرض است.

امام جمعه موقت شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی با اشاره به برخی روایات و احادیث از ائمه اطهار (ع) درباره طبیعت گفت: روایات و احادیث بسیاری از ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین در خصوص اهمیت و حفظ و صیانت از طبیعت در کتب مختلف آورده شده است.

وی ادامه داد: حضرت امام جعفر صادق (ع) در بخشی از بیانات گران‏سنگ خود می‏فرمایند که "زندگی با سه چیز خوش‏تر است؛ آب فراوان، هوای پاک و زمین سست و زراعی".

مؤیدی‏زاده اضافه کرد: همچنین به نقل از رسول مکرم اسلام (ص) در کتاب "بحارالانوار" آمده است که "نخل‏ها را نسوزانید؛ نخل‏های مثمر را در آب غرق نکنید؛ درختان بارور را قطع نکنید؛ اراضی زراعی را به آتش نکشید؛ شاید در آینده بر آنها نیازی افتد".

امام جمعه موقت شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) افزود: امام موسی کاظم (ع) در بخشی از احادیث گران‏قدر خود می‏فرمایند که "سه چیز باعث مسرت انسان است؛ نگاه به سبزی، آب جاری و صورت زیبا".

وی ادامه داد: با جمع‏بندی احادیث و روایاتی که در این خطبه به آنها اشاره شد و همچنین فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی خود باید در روز 13 فروردین با حضور در دامان پر مهر و برکت طبیعت از این نعم الهی استفاده کرده و شکرگزار آن باشیم.

مؤیدی‏زاده ادامه داد: همچنین نباید با پرداختن به امور ناپسندی همچون آلوده‏سازی محیط، کثیف کردن رودخانه‏ها، پرداختن به مجالس لهو و لعب و ... موجبات تخریب مادی و معنوی یکی از بارزترین نشانه‏های وجود خداوند و روشن‏ترین مظاهر ایمان به ذات اقدس الهی یعنی طبیعت را فراهم آورد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول