اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

عید واقعی اهل توحید 12 فروردین است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کاشان گفت: روز جمهوری اسلامی عید واقعی اهل معرفت و اهل توحید است.

عید واقعی اهل توحید 12 فروردین است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی احتشام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: عید جمهوری اسلامی یک تعارف و یا یک مناسبت در عید نوروز نیست بلکه به معنای واقعی کلمه یک عید برای ملت ایران به شمار می‌رود. 

وی با بیان اینکه در تمام دوران به قدرت رسیدن حکومت‌ها با نام یک قبیله رقم می‌خورد تصریح کرد: در این میان اولین حکومتی که با نام خدا و اسلام برپا کرد و مدیریت مبتنی بر احکام الهی را تأمین کرد و گسترش داد مدل حکومتی جمهوری اسلامی بود. 

امام جمعه موقت کاشان سپس به آثار تشکیل جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: اولین اثر استقرار جمهوری اسلامی زنده شدن کلمه توحید در دنیا بود در حالی که بی‌دینی در دنیا بیداد می‌کرد و تفکراتی نظیر مارکسیسم و کمونیسم بر دنیا حکم‌فرما بود.

احتشام افزود: همچنین جمهوری اسلامی با توحید کلمه موجب شد نیروهای مختلف در جاه‌های گوناگون متحد شده و زیر لوای توحید گرد هم آیند.

وی از اهتزاز پرچم اهل بیت در دنیا به عنوان پیامد دیگر استقرار جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: این در شرایطی بود که نام اهل‌‌بیت حتی در بین مسلمانان کمرنگ شده بود و جمهوری اسلامی موجب اعتلای نام و یاد اهل‌بیت شد.

خطیب نماز جمعه کاشان از استقلال سیاسی، فرهنگی و علمی به عنوان دستاورد بزرگ جمهوری اسلامی نام برد و گفت: در حالی که در گذشته بیماران برای کوچکترین معالجات خود باید به خارج از کشور سفر می‌کردند اما امروز به برکت جمهوری اسلامی شاهد آن هستیم که در زمینه پزشکی به خصوص در برخی پیوندها نظیر پیوند کلیه و قرنیه چشم میان کشورهای منطقه در یکی از بالاترین جایگاه‌ها قرار داریم.

وی همچنین رسیدن به استقلال اقتصادی را دور از دسترس ندانست و افزود: دنیای غرب بدون آنکه خواسته باشد زیربنای این استقلال را با مطرح کردن بحث تحریم به وجود آورده است که البته به جای آنکه اقتصاد ایران را فلج کرده باشد خود را تحریم و فلج کرد. 

احتشام خطاب به دولتمردان غربی ابراز کرد: نظام و ملت ایران را نشناخته‌اید آنها زیر لوای ولایت فقیه به سان شیر در برابر روبه‌صفتان شرق و غرب از عزت و استقلال خود دفاع کرده و در برابر توطئه‌های گوناگون اقتصادی، فرهنگی و سیاسی‌تان مشت آهنین‌شان را بر فرق شما وارد می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشینه اقتصادی، فرهنگی و مذهبی کاشان به ذکر چند نمونه از روایت جهانگردان اروپایی از این منطقه پرداخت و کاشان را قطب بزرگ فقاهت، اقتصاد، صنعت و فرهنگ در روزگاران نه چندان دور معرفی کرد.

احتشام همچنین با قدردانی از زحمات مسئولان در سال 90 در حوزه اقتصاد و صادرات بالای 200 میلیون دلار کاشان، این منطقه را دارای ظرفیت‌های بس عظیم‌تر در این حوزه قلمداد کرد.

وی در ادامه با اشاره به روز طبیعت از مسئولان خواست با ایجاد محافل علمی و دعوت از پژوهشگران و متخصصان مربوطه نسل جوان را در تأمل و تفکر در جهان هستی و طبیعت یاری کنند. 

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول