اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کاشان:

جمهوری اسلامی ریشه در حکومت پیامبر (ص) دارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه کاشان گفت: جمهوری اسلامی ریشه در حکومت پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) دارد.

جمهوری اسلامی ریشه در حکومت پیامبر (ص) دارد

محمد رضوان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: جمهوری اسلامی مدل حکومتی است برخاسته از فرهنگ اسلام ناب که مشابه آن را در حکومت‌های متأخر نداشته‌ایم و به عبارت دیگر این مدل حکومتی سابقه در صدر اسلام دارد.

وی افزود: ملت ایران در حالی جمهوری اسلامی را برگزیدند که مدل‌های حکومتی نظیر سلطنتی و پادشاهی، دموکرات، لیبرال دموکرات به همراه گرایش‌های چپ که مبتنی بر تفکرات مارکسیستی بود و همچنین تفکرات ملی‌گرایی و یا سرمایه‌داری نیز مطرح بود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه کاشان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در حقیقت ثمره و دستاورد بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بود که توانست مدل نو و جدیدی را به ادبیات سیاسی جهان عرضه کند.

رضوان‌نژاد با بیان اینکه حکومتی مبتنی بر اجرای احکام اسلام سبقه عملیاتی در تاریخ معاصر و گذشته نزدیک ندارد تصریح کرد: مدل حکومتی چون جمهوری اسلامی به معنای نظام اجرایی احکام اسلام را تنها می‌توان در حکومت پیامبر اکرم(ص)، مولای متقیان(ع) و حکومت شش ماهه امام حسن مجتبی(ع) مشاهده کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بنابراین مهمترین دستاورد جمهوری اسلامی را می‌توان ارائه مدل حاکمیت دینی به صورت عملیاتی دانست آن هم در زمانی که برخی دین را افیون ملت‌ها دانسته و عبور از دین را استارت زده بودند و پیوسته دین را به ناتوان بودن به پاسخگویی به نیازهای بشر متهم می‌ساختند.

وی افزود: در این شرایط انقلاب با ارائه مدل جمهوری اسلامی بر این اتهام‌ها خط بطلان کشید و نشان داد نظام دینی عالی‌ترین شیوه حکومتی است که برای ابعاد مختلف زندگی بشر برنامه دارد.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول