اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

افزایش 69 درصدی اقامت مسافران در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: آمار اقامت مسافران استان زنجان نسبت به سال گذشته در این مدت 69 درصد افزایش یافته است.

افزایش 69 درصدی اقامت مسافران در استان زنجان

ابوالفضل اجلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: آمار ورود مسافران به استان زنجان در سال جاری نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه آمار اقامت مسافران استان زنجان نسبت به سال گذشته در این مدت 69 درصد افزایش یافته است تصریح کرد: بازدیدهای صورت گرفته از مراکز استان نیز در این مدت هشت درصد نسبت به سال گذشته در همین مدت افزایش یافته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به بازدید 2 هزار و 872 نفر از گنبد سلطانیه زنجان در دیروز ادامه داد: 950 نفر نیز از بنای رختشویخانه زنجان بازدید کردند.

وی از بازدید یک‌هزار و 450 نفر از موزه مردان نمکی استان زنجان خبر داد و گفت: آمارهای ارائه شده شامل دانش‌آموزانی که به صورت رایگان با خانواده‌های خود از این اماکن بازدید می‌کنند، نمی‌شود.

اجلی با بیان اینکه دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به ساختمان دارایی زنجان کارت راهنمای دانش‌آموز دریافت کنند، خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان می‌توانند به همراه خانواده‌های خود از اماکن تاریخی استان بازدید کنند.

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی آمار بازدیدهای استان تصریح کرد: در صورت اضافه کردن آمار دانش‌آموزان بازدیدکننده از اماکن تاریخی استان این آمار 30 درصد افزایش می‌یابد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از بازدید از 16 مرکز اقامتی زنجان در دیروز خبر داد و افزود: از مراکز اقامتی موقت و رستوران‌های بین‌راهی نیز به ترتیب 12 و 16 مورد بازدید صورت گرفته است.

وی با اشاره به بازدید از چهار دفتر خدمات مسافرتی ادامه داد: در دو روز اخیر شکایتی به ستاد تسهیلات نوروزی استان گزارش نشده است.

اجلی با بیان اینکه در سال جاری میل مردم به مسافرت در ایام نوروز افزایش یافته است تصریح کرد: افزایش آمار مسافران در جاده‌های کشور، نشان‌دهنده میل مردم برای سفر در این ایام است.

وی با اشاره به رشد گردشگران مذهبی استان زنجان افزود: آمار بازدید از اماکن مذهبی استان از جمله امامزاده سید ابراهیم، یعقوب، اسماعیل و قیدار نبی به نحو مطلوبی در سال جاری افزایش یافته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه آمار مسافران هنوز در حد ایده‌آل نیست یادآور شد: به دلیل شرایط نامطلوب جوی در برخی مناطق کشور این آمار به نحو مطلوب نیست.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول