اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم خبر داد

رشد چشمگیر ورود و اقامت مسافران نوروزی در قم

خبرگزاری فارس: فرماندار قم گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون استان قم شاهد 85 درصد رشد در ورود و 110 درصد افزایش اقامت مسافران نسبت به سالیان گذشته بوده است.

رشد چشمگیر ورود و اقامت مسافران نوروزی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین استان قم، عبدالسعید حقیقی‌مقدم با بیان اینکه مردم ایران توجه همیشگی به معنویت و اماکن مقدسه دارند گفت: شرایط عمومی کشور و فراهم آمدن موقعیت سفر برای بسیاری از خانواده‌های ایرانی، سبب شده که بسیاری از هموطنان به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران نائل شوند.

وی با اشاره به میراث کهن تاریخی استان قم افزود: بیشترین استقبال و بازدید در قم مربوط به اماکن زیارتی و فرهنگی بوده و گواه این مسئله نیز حضور متراکم و گسترده مسافران و زائران در این دو مکان همزمان با آغازین لحظات سال جدید است.

فرماندار قم با بیان اینکه رشد ورود و اقامت مسافران در قم نشانه بسیار مهمی برای برنامه‌ریزان و مدیران کشوری و استانی در رابطه با شناخت ظرفیت‌های گردشگری قم است، عنوان کرد: میزان ورود مسافران به استان قم، در مقایسه با مدت مشابه در نوروز 90، با بیش از 85 درصد رشد مواجه بوده و این آمار به این معناست که مسئولان باید در راستای معرفی دیگر ظرفیت‌های گردشگری استان قم تلاشی جدی داشته باشند و با افزایش اعتبارات ملی، استان را آماده پذیرش مسافران کنند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ستاد تسهیلات زائرین استان قم، ادامه داد: این ستاد در کمال هماهنگی و انسجام و با کیفیت و سرعت بالا در حال خدمت‌رسانی به زائران شهر مقدس قم است.

حقیقی‌مقدم گفت: این در حالی است که فعالیت کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد تسهیلات زائرین استان قم، با افزایش 40 تا 70 درصدی خدمات همراه بوده است.

فرماندار قم با بیان اینکه ایجاد ظرفیت جدید در عرصه گردشگری فرهنگی استان قم، از مواردی است که باید مورد توجه همه وزارتخانه‌ها قرار گیرد، عنوان کرد: حضور گسترده مسافران و زائران در قم بیانگر این موضوع است که دستگاه‌های استان باید با همکاری یکدیگر، برنامه استقبال از مسافران و زائران را انجام دهند زیرا یک نهاد به تنهایی نمی‌تواند خیل عظیم مسافران را هدایت و خدمات لازم را به آنها ارائه کند.

این مسئول با اشاره به صدور دستور لغو مرخصی مدیران دستگاه‌های اجرایی توسط استاندار قم، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم در تمام ساعات شبانه روز با حضور در محل کار، مشغول خدمت‌رسانی به مسافران و زائران هستند.

فرماندار قم با بیان اینکه ستاد تسهیلات زائرین در دور دوم مسافرت‌های نوروزی نیز به فعالیت خود ادامه خواهد داد، اضافه کرد: این ستاد توانسته است با اقدامات مناسب خود، میل به اقامت در قم را در میان مسافران افزایش دهد.

وی در پایان با اشاره به رشد 110 درصدی اسکان مسافران در استان قم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، متذکر شد: این مسئله گواهی بر مطلوب بودن خدمت‌رسانی به مسافران و زائران در سطح استان قم است، هرچند با وجود فعالیت‌های موثر و کارآمد ستاد تسهیلات زائرین، هنوز هم ظرفیت‌های قم به خوبی معرفی نشده و این امر نیز نیازمند هم‌فکری تمام مسئولان ملی و استانی است.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول