اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ریگان خبر داد

حضور گردشگران در 25 روستای تاریخی ریگان

خبرگزاری فارس: فرماندار ریگان گفت: در ایام نوروز 25 روستای گردشگری و تاریخی شهرستان ریگان میزبان مسافران و گردشگران نوروزی بودند.

حضور گردشگران در 25 روستای تاریخی ریگان

محمد برزنگ امروز در حاشیه بازدید از بلندترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: شهرستان ریگان با دارا بودن 302 روستای سرسبز در دل کویر قرار دارد و این سرسبزی روستاها با درختان مرکبات و نخل جلوه ویژه‌ای به کویر بخشیده است.

وی افزود: روستای علی‌آباد پشت‌ریگ ریگان با داشتن بلندترین تپه‌های شنی دنیا که زمانی برای مردم منطقه زحمت بود، اکنون رحمت را برای صاحب‌خانه‌ها به همراه می‌آورد.

برزنگ گفت: این تپه‌ها با ارتفاع 80 متر و وسعت 30 کیلومتر مربع دارای جاذبه‌های گردشگری و درمانی هستند و این امر در نوع خود در کشور و جهان منحصر است.

وی عنوان کرد: روستای رستم‌آباد چاه‌ملک با داشتن پر آب‌ترین قنات شرق استان کرمان یکی دیگر از روستاهایی بود که گردشگران زیادی را در ایام نوروز به خود جذب کرد.

برزنگ گفت: روستاهای دولت‌آباد و حسن‌آباد و مرکز بخش گنبکی با داشتن درختان نارنج و عطر بهار نارنج مسافران زیادی را به این روستاها کشاند.

وی خاطرنشان کرد: روستاهای پاسرخ به دلیل رودخانه فصلی آن و آبشارهای باغ ستاره از دیگر روستاهای گردشگری شهرستان ریگان در ایام نوروز بودند.

برزنگ گفت: روستاهای گزان خواص، شریک‌آباد و محمد‌آباد نیز با داشتن جنگل منحصر‌به‌فرد کهور ایرانی و جاذبه های تاریخی از دیگر روستاهایی بودند که گردشگران زیادی را به خود جلب کردند.

فرماندار ریگان یادآور شد: روستای سیاحتی و گردشگری کوه‌شاه به دلیل آب وهوایی مطلوب و بهاری و با داشتن درختان بادام‌کوهی، بنه، کسور و گیاهان دارویی مانند آویشن، درمنه و کلپوره از دیگر روستاهای به شمار می‌روند که گردشگران زیادی طی نوروز به این مناطق سفر کردند.

برزنگ افزود: بناهای تاریخی دیگر شامل سردرب وزیری، قلعه‌های بمبویان، خالق‌آباد، علی‌آباد پشت‌ریگ، رحمت‌آباد، مهدی‌آباد، میر‌آباد، امام‌قلی، قلعه دلیخانی و سایت‌های سکونتی به مساحت 30 کیلومتر مربع واقع در حد فاصل شهر فعلی ریگان و روستای گزان‌ خواص و باقیمانده قلعه عباس‌آباد از دیگر جاذبه‌های تاریخی در روستاها نیز میزبان گردشگران بسیاری بودند.

وی گفت: ریگان بر اساس مطالب مندرج در کتاب‌های تاریخی از جمله کتاب "مجم‌البلدان" شهری باستانی و پر رونق در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و تا قرن هشتم هجری بزرگ‌ترین مرکز تجاری جنوب‌شرق کشور محسوب می‌شده است و تاریخ این خطه همزاد شهر بم بوده و این دو شهر مکمل یکدیگر بوده‌اند.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول