اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری استان اردبیل اعلام کرد

افزایش 32 درصدی ورود گردشگران به اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا امروز میزان ورودی گردشگران نوروزی به استان اردبیل 32 درصد رشد داشته است.

افزایش 32 درصدی ورود گردشگران به اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر فرهیخته عصر امروز در بازدید از ستاد تسهیلات نوروزی در شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: در این مدت بیش از یک میلیون و 100 هزار گردشگر داخلی وارد استان اردبیل شده و از مناطق جذاب و دیدنی سیاحتی و گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

وی یادآور شد: در همین مدت بیش از 11 هزار نفر گردشگر خارجی نیز وارد استان شده و از مناطق دیدنی استان و سایر مناطق بازدید کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: بعد از سپری شدن روزهای بارانی و برفی از دومین روز عید با مساعد شدن شرایط جوی خیل عظیمی از گردشگران مقصد گردشگری خود را استان اردبیل تعیین کردند و همین روند با قوت و قدرت ادامه دارد.

فرهیخته اضافه کرد: اغلب گردشگران ورودی به استان اردبیل از آب‌های گرم مشگین‌شهر و سرعین به عنوان قطب آب‌های گرم کشور استفاده کردند به طوریکه 80 درصد ورودی مسافران به شهر سرعین و بخشی نیز به مشگین‌شهر تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: در کنار حضور گردشگران در مناطق مختلف و ارائه خدمات به آنها طرح‌های نظارتی ما نیز در قالب گشت‌های متعدد از اماکن و مراکز اقامتی و پذیرایی ادامه دارد و با افرادی که در این زمینه تخلف کنند به شدت برخورد می‌کنیم.

* بیش از 135 هزار مسافر وارد شهرستان نیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار نیر هم عصر امروز در بازدید از ستاد اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان اظهار داشت: تاکنون 135 هزار و 813 مسافر نوروزی وارد این شهرستان شده‌اند.

سید حمید عباداللهی افزود: این تعداد مسافر از زمان آغاز طرح سفرهای نوروزی که از 27 اسفند 90 آغاز شده وارد نیر شده‌اند.

وی گفت: از این تعداد یک‌هزار و 327 مسافر در مراکز اقامتی و فرهنگی نیر اسکان یافته‌اند.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان نیر در پایان سخنان خود تصریح کرد: طرح سفرهای نوروزی شهرستان نیر تا 13 فروردین سال جاری ادامه می‌یابد و تمام مراکز اقامتی، تفریحی، آبگرم‌ها، مناطق توریستی و تاریخی منطقه برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی آمادگی دارند.

* توزیع 10 هزار بروشور راهنمای مسافر در بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر ستاد تسهیلات شهرستان بیله‌سوار نیز در سخنانی اظهار داشت: این شهرستان به عنوان معبر ورود مسافران خارجی از ابتدای تعطیلات تاکنون پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.

محمد حامد اضافه کرد: این شهرستان با داشتن 150 اثر تاریخی که 50 مورد آن به ثبت ملی رسیده نظیر پارک جنگلی نرگس، قزقلعه‌سی، مزار شهدای گمنام و بازارچه مرزی گمرک در خدمت مسافران و گردشگران است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد تسهیلات سفر این شهرستان از 25 اسفند فعالیت خود را شروع کرده و تا 14 فروردین ‌ماه این ستاد به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه می‌کند.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان بیله‌سوار در بخش دیگری از سخنان خود از توزیع 10 هزار بروشور راهنمای مسافران و نقشه جامع گردشگری در ورودی شهر توسط چادرهای هلال احمر خبر داد و بیان کرد: این شهرستان با داشتن یک هتل، دو مهمانپذیر و چهار مدرسه شبانه‌روزی در مجموع با بیش از 400 تخت در خدمت مسافران و گردشگران این ایام است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول