اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معرفی یکی از جاذبه‌های شهر اصفهان

موزه هنرهای معاصر اصفهان با 4 نمایشگاه آماده پذیرایی از گردشگران

خبرگزاری فارس: موزه هنرهای معاصر که در مجاورت موزه تزئینی قرار دارد بنایی است زیبا مربوط به دوره صفویه که در نزدیکی موزه هنرهای تزئینی قرار دارد و در ایام نوروز با برپایی چهار نمایشگاه آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

موزه هنرهای معاصر اصفهان با 4 نمایشگاه آماده پذیرایی از گردشگران

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان موزه هنرهای معاصر که در مجاورت موزه تزئینی قرار دارد بنایی است زیبا مربوط به دوره صفویه که در نزدیکی موزه هنرهای تزئینی قرار دارد، این ساختمان در زمان حکومت قاجار تجدید بنا شده و مسعودمیرزا حاکم وقت اصفهان آنجا را محل سکونت خود قرار داد.

در زمان حکومت پهلوی این بنا به عنوان ساختمان استانداری مورد استفاده قرار می‌گرفت.

پس از انتقال استانداری اصفهان به محل جدید این عمارت که مخروبه شده بود، به همت شهرداری اصفهان مرمت و در بعضی موارد بازسازی کامل قرار گرفت و به موزه هنرهای معاصر اصفهان تبدیل شد و در اسفندماه 1373 به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

این عمارت زیبا در دو طبقه بنا شده و دارای شش سالن نمایشگاهی، کتابخانه، امور اداری و سالن اجتماعات است.

از جمله اهداف این موزه گردآوری، حفظ و نمایش آثار هنر معاصر و گسترش سطح شناخت جامعه، شناساندن هنرهای معاصر اصفهان، سایر استان‌های ایران و هنر معاصر بین‌الملل، عرضه و نمایش دائمی هنرهای معاصر و سایر کشورها، برقراری ارتباط با موزه‌ها و مراکز حفظ، آموزش و اشاعه هنر معاصر در ایران و سایر کشورها، برنامه‌ریزی و ارائه طرح‌های لازم برای تشویق، تحقیق و پژوهش در زمینه هنرهای معاصر و ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان معاصر ایران با توجه ویژه به شهر تاریخی اصفهان است.

*‌ در ایام نوروز 4 نمایشگاه موقت در موزه برپاست

به گزارش فارس در ایام نوروز چهار نمایشگاه تا 21 فروردین‌ماه در موزه هنرهای معاصر برپاست.

*‌ چهارمین نمایشگاه گنجینه موزه در گالری یک

در گالری شماره یک موزه هنرهای معاصر آثاری از هنرمندانی که در طول سال‌های گذشته در موزه نمایشگاه برگزار کرده‌اند، به نمایش در می‌آید.

نقاشی‌های مدرن، نگارگری، خوش‌نویسی، سفال و حجمی‌ها در چهارمین نمایشگاه موزه در معرض نمایش قرار می‌گیرند.

موزه هنرهای معاصر اصفهان تاکنون سه دوره آثار گنجینه خود را برای نمایش در معرض دید قرار داده است.

در چهارمین نمایشگاه آثار گنجینه آثاری از ایران درودی، ناصر پلنگی، حمید عجمی و تعداد دیگری از هنرمندان به نمایش در می‌آید.

*‌ کتیبه‌های ماندگار در موزه هنرهای معاصر

نمایشگاهی از آثار محمد موحدیان‌عطار با نام «کتیبه‌های ماندگار» نیز در این موزه برپاست.

محمد موحدیان‌عطار متولد 1328 در اصفهان و دانش‌آموخته رشته مهندسی مکانیک دانشکده علم و صنعت ایران و دارای نشان درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور است.

موحدیان از سال 1360 به عنوان کارشناس هنرهای تجسمی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان مشغول فعالیت بوده است.

در این نمایشگاه 38 تابلوی خط گرافیک با اندازه‌های مختلف و مضامین مذهبی به نمایش درآمده است.

*‌ نمایش کاریکاتورهای ابوالفضل محترمی

یکی از نمایشگاه‌هایی که در ایام نوروز در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شده، نمایشگاه کاریکاتورهای ابوالفضل محترمی است.

این نمایشگاه هفتمین سری از سلسله نمایشگاه‌های بزرگان کاریکاتور ایران است که موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار کرده است.

محترمی متولد 1352 در تهران و فارغ‌التحصیل تئاتر از دانشگاه هنر و سال‌ها مدیر هنری روزنامه جوان بوده است، کار حرفه‌ای خود را از سال 1370 با مجله‌های طنز و کاریکاتور و کیهان کاریکاتور آغاز کرد.

موضوع آثار محترمی اجتماعی و در بسیاری موارد فرهنگ شهروندی است، او با بسیاری از روزنامه‌های داخلی به عنوان کارتونیست همکاری داشته و به عنوان یکی از چهره‌های مطرح در میان کارتونیست‌های کشورمان مطرح است.

* ‌نمایش منتخب عکس‌های ایران‌شناسی ماهنامه «سرزمین من»

این نمایشگاه شامل 80 قطعه عکس از حدود 50 عکاس است، عکس‌هایی از: بابک امین ‌تفرشی، امیرحسین ابوالفتح، علیرضا امری‌کاظمی، فرامرز اسفندیاری، کیان امانی، افشین بختیار، اصغر بشارتی، گلناز بهشتی، الیاس پیراسته، بهزاد ترکی‌زاده، فرید ثانی، پیمان خلف‌بیگی، امیرعرشیا خسروی، حامد خورشیدی، سامی حزنی، آذین حقیقی، فریبرز حیدری، مهران خلیل‌پور، اشین دانیلی‌ذکریان، عرفان دادخواه، محمدمهدی زابلی، محمد رضایی، عبدالحسین رضوانی، سیدمنصور سیدسجادی، سهراب سردشتی، جلال سپهر، مهدی تمیزی، محمدرضا شاهرخی‌نژاد، شهروز شریفی، حمید صادقی، امید صالحی، حسن غفاری، امین قدمی، حسین فاطمی، کاوه فرزانه، پریسا کرم‌نژاد، سعید کرمی، فرانسیس کلمنت، ویکتوریا کوشار، علیرضا کیا، اسماعیل گلرخ‌عربانی، علی گلشن، رئوف محسنی، امین محمدی، حسن مقیمی، جواد منتظری، بهنام مؤذن، علی مهاجران، کامیار مینوکده، صادق میری، مجید ناگهی، فرشید نصرآبادی و افشین یوسفی در این نمایشگاه بزرگ عکس به نمایش درآمده است.

از ویژگی‌های این نمایشگاه، تنوع عکس‌ها با موضوع‌های مختلف و در حیطه‌هایی مانند آثار و ابنیه تاریخی، فرهنگ و مردم‌شناسی، چشم‌انداز و مناظر طبیعی و زندگی حیوانات است.

عکس‌های این نمایشگاه از میان 6 هزار قطعه عکسی که این ماهنامه از 330 عکاس ایرانی و خارجی در 30 شماره پیشین خود منتشر کرده، انتخاب شده ‌است.

به گزارش فارس تمام این نمایشگاه‌ها تا 21 فروردین‌ماه در موزه هنرهای معاصر برپا هستند.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول