اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارگردان تئاتر

اجرای نمایش برای کودکان ریسک بزرگی است

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر گفت: اجرای نمایش برای کودک و نوجوان یک ریسک و کار دشواری بوده که نیازمند دقت و توجه بسیاری است.

اجرای نمایش برای کودکان ریسک بزرگی است

محمدرضا وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: انسان موجودی نمادساز است، نماد را می‎سازد، پیدا می‎کند و یا می‎پروراند و آن را می‎شناسد و می‎شناساند.

وی ادامه داد: هنرمندی که جریان و سیلان زمان را نادیده می‎گیرد و طنین گام‎های توانمند آن را نشنود، کور و کر است و به جای آنکه در پیش جامعه حرکت، در پس آن خود را لنگان می‎کشد و اینکه هنر همراه انسان حرکت می‎کند و  هرگاه او درنگ کند، هنر نیز درنگ می‎کند، پس انسان ادامه می‎یابد و هنر نیز همراه او حرکت می‎کند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: اجرای نمایش برای کودک و نوجوان یک ریسک و کار دشوار است و امید است کارهایی که من کارگردانی کرده‌ام، کارهای ایده‌آلی باشد که به تماشاگر خود ارائه می‌دهم.

وی در مورد ساخت نمایش در ژانر کودک و نوجوان و هم‌چنین کارگردانی این نوع نمایش‎ها گفت: کارگردان‎ها، نویسندگان و افرادی که کار نمایش در چنین ژانری را انجام می‎دهند واقف هستند که چالش‎های یک تئاتر کودک و نوجوان در شب‎های ابتدای اجرا نمایش مشهود می‎شود و در اصل تمرین از شب‎های ابتدایی صورت جدی‎تری به خود می‎گیرد و نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت می‎شود.

وزیری که کارگردانی نمایش دختر انار را در هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر در کارنامه خود دارد، بیان داشت: می‎توان گفت از اجرای نمایش دختر انار تنها 60 درصد از آنچه را که مدنظر بنده بود به روی صحنه رفت و تماشا شد.

وی گفت: در اجرای نمایش کودک باید تمام حساسیت‎های فولک در آن رعایت شود، حتی نوع موسیقی نمایش نیز باید متناسب با کودکان باشد.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: دنیای زیبا، بی‎آلایش، پاک، بی‎ریا و خالص کودکان را دوست دارم، آن‌قدر که آرزو می‎کنم ای کاش کودک بودم، کودک می‎ماندم و کودک بزرگ می‎شدم و حال کودکانه زندگی می‎کنم و برای کودکان می‎نویسم و می‎سازم و با آنها به تماشا می‎نشینم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول