اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

شاه‌آبادی اعلام کرد:

بهره‌مندی گروه‌های حاضر از سهمیه جشنواره تئاتر کودک

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گروه‌هایی که در جشنواره‌های استانی کارهای تخصصی را در خصوص کودک و نوجوان به نمایش گذارند علاوه بر سهمیه استانی، از سهمیه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودکان و نوجوانان نیز بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی گروه‌های حاضر از سهمیه جشنواره تئاتر کودک
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمید شاه‌آبادی شب گذشته در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان با اشاره به همکاری مسئولان استان همدان در برگزاری این جشنواره اظهار کرد: همکاری این مسئولان در راستای بارور شدن آینده هنر تئاتر در کشور است چراکه موضوع اهمیت دادن به این هنر در جامعه در راستای تعالی آن در آینده بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه نسل‌های گذشته ما آنطور که باید نتوانستند با هنر تئاتر آشتی کنند، بیان کرد: باید به گونه‌ای در راستای هنر تئاتر در کشور گام برداریم که در آینده کشور فضای بهره‌مندی از این هنر ارزشی فراهم شود.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر در سال‌های گذشته ارتباط شایسته‌ای با هنر تئاتر در جامعه برقرار می‌شد شرایط امروز جوانان و بزرگسالان ما بهتر بود و ظرفیت‌های بیشتر و مناسبتری نیز در این حوزه به ارمغان می‌آمد.
وی با بیان اینکه امر دانش آموختگی در ارتباط با تئاتر کودک و نوجوان نیازمند ایجاد شرایط است، تصریح کرد: انباشت معلومات در ذهن امر مهمی است اما بارور کردن و به منصه ظهور رساندن این معلومات در جامعه موضوعی شایان توجه است که باید به آن توجه شود.
شاه‌آبادی با تأکید بر لزوم توجه به امر تفکر و اندیشه کودک در تماشای نمایش‌ها متذکر شد: انتظار ما این است که باید با دیدگاه آسیب‌شناسانه به موضوع تئاتر کودک و نوجوان نگریست.
وی با اشاره به نزدیک شدن تئاتر کودک و نوجوان به تولد 100 سالگی‌اش در سال 96، با بیان اینکه در سال جاری همدان باید عزم جدی در راستای اجرای تئاتر کودک و نوجوان در سال‌های آتی را داشته باشد، گفت: اگرچه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان امسال، غنی‌تر و فعال‌تر از گذشته بود اما با توجه به هدف پیش رو، این کافی نیست و تلاش بیشتری را طلب می‌کند.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رشد کمی و کیفی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به نسبت گذشته خاطرنشان کرد: همت‌ها و تلاش‌های متولیان و گروه‌های مختلف در امر تئاتر، سبب آن شده که این جشنواره در قامت بین‌المللی مطرح و مورد توجه قرار گیرد.
به گفته وی، استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان همت و مساعدت مسئولان این استان را می‌طلبد چراکه باید در راستای ایجاد فضا گام برداشته و تمهیدات لازم را برای استقرار نیروهای بومی در این دبیرخانه بیاندیشند.
شاه‌آبادی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی طولانی مدت در همدان در خصوص جشنواره تئاتر کودک و نوجوان افزود: مسئولان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی داشته باشند که نه تنها میزبانی پنج ساله این جشنواره بلکه شایستگی ماندگاری آن برای همیشه در این استان برای همگان محرز شود.
وی با تأکید بر لزوم تخصصی شدن گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان بیان کرد: اگر ما بخواهیم صاحب تئاتر جامع و حرفه‌ای باشیم نیازمند گروه‌های تخصصی تئاتر در همه شهرستان‌های کشور هستیم که در این راستا گروه‌هایی که ارتباط مستقیمی با کودک و نوجوان دارند نیز باید به صورت ویژه شکل بگیرند.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در راستای تخصصی شدن هنر تئاتر باید از 28 گروه نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای تئاتر استان همدان شش گروه به موضوع کودک و نوجوان اختصاص یابد چراکه اگر استان بخواهد در آینده در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد باید گروه‌های تخصصی آن را نیز بارور کند.
وی بیان کرد: از اداره کل هنرهای نمایشی می‌خواهیم فرصت دیگری به استان داده شود تا ظرفیت‌های تئاتر همدان گروه‌های بیشتری را به خود اضافه کند.
شاه‌آبادی متذکر شد: ایجاد سالن تخصصی برای اجرای تئاتر کودکان و نوجوانان در همدان از دغدغه‌های اصلی و جدی ماست چراکه اگر همدان درصدد درخشیدن در حوزه تئاتر کودک و نوجوان است، باید مکانی تخصصی برای تمام ایام سال به این مهم اختصاص دهد.
وی گفت: با هماهنگی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلاتوی مجتمع بوعلی سینای همدان به تئاتر کودکان و نوجوانان اختصاص یافت.
به گفته معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساختار بنیادین نسل کنونی به گونه‌ای است که اگر از ابتدا با موضوع تئاتر عجین شوند و ارتباط مستقیمی را با این هنر برقرار کنند، آینده این هنر در کشور بسیار مطلوب خواهد شد.
وی در پایان عنوان کرد: گروه‌هایی که در جشنواره‌های استانی کارهای تخصصی را در خصوص کودک و نوجوان به نمایش بگذارند علاوه بر سهمیه استانی، از سهمیه جشنواره تئاتر بین‌المللی کودکان و نوجوان نیز بهره‌مند خواهند شد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول