اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

منوچهر اکبرلو:

بخش تئاتر کودک از نوجوان جدا شود

خبرگزاری فارس: نویسنده و پژوهشگر تئاتر کودک و نوجوان پیشنهاد کرد در دوره‌های آتی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بخش کودک از نوجوان تفکیک شود.

بخش تئاتر کودک از نوجوان جدا شود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، منوچهر اکبرلو اظهار داشت: با تفکیک بخش کودک از نوجوان در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، رغبت نویسندگان و هنرمندان نسبت به نمایش‌های نوجوان بیشتر می‌شود.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده است هنگامی که بخش‌های جشنواره کودک و نوجوان با هم ترکیب شده باشد تعداد نمایش‌های نوجوان کمتر است و داوران هم تابع فضای عمومی خواهند بود.
نویسنده و پژوهشگر تئاتر کودک و نوجوان گفت: هنگامی که از تئاتر کودک و نوجوان یاد می‌کنیم ذهن مخاطبان فقط متوجه کودک می‌شود گویی حتی جامعه هم از هنرمند توقع این را ندارند که کار ویژه نوجوانان خلق کند و از طرف دیگر دوره نوجوانی گذرا و متغیر است و سلایق، نگاه و توقع نوجوانان در این دوره به سرعت تغییر می‌کند، لذا برای هنرمندان کار دشواری است که همپای نوجوانان پیش روند.
وی اظهار داشت: به دلیل اینکه کار برای نوجوانان دشوار است، هنرمندان نیز ترجیح می‌دهند کار راحت‌تر که کار برای کودک است را انجام دهند، به همین دلیل نویسندگان هم وقتی می‌بینند زمینه اجرا و چاپ آثار نمایشی نوجوانان کم است انگیزه‌ای برای نوشتن پیدا نمی‌کنند و به تبع کارگردانان نمایش هم آثار نوجوان کمی برای اجرا پیش روی خود می‌بینند.
اکبرلو با برشمردن ویژگی‌های دوره نوجوانی اضافه کرد: دغدغه‌های روانی نوجوان مانند نگرانی از آینده مبهم، کنجکاوی، تحرک و سرکشیدن در همه چیز و دغدغه‌های جسمی آنها مانند تغییرات ناگهانی جسمی می‌تواند دستمایه هنرمندان نمایش نوجوان برای کار باشد.
وی افزود: کارهای نمایشی نوجوانان باید از نظر مضمون و محتوا به دغدغه‌های نوجوانان بپردازد و از لحاظ شکل و فرم نیز آنگونه باشد که نوجوانان می‌پسندند، طبیعی است که تئاتر نوجوانان باید سرشار از تحرک، هیجان و سؤال برانگیز باشد و به روحیه و عزت نفس آنها اهمیت دهد.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 20 آبان ماه در همدان پایان یافت.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول