اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان بیان کرد

لزوم اجرای تئاتر یا سرود فجر برای کودکان

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با تأکید بر تنوع برنامه‌ها در دهه فجر، گفت: هنرمندان علاوه بر فیلم باید نسبت به تولید تئاتر یا سرود فجر اهتمام ویژه بورزند.

لزوم اجرای تئاتر یا سرود فجر برای کودکان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پرویز ابراهیمی ظهر امروز در کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان همدان با بیان اینکه ارائه و اجرای برنامه‌های متنوع و غیر تکراری یکی از ضروریات مهم در حوزه کودک و نوجوان تلقی می‌شود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران نسبت به حوزه کودک و نوجوان اهتمام ویژه‌ای دارد و این تنها به خاطر ماهیت فرهنگی، اخلاقی و همچنین باورهای دینی انقلاب است.
وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب مراکز کانون پروش فکری در کشور تنها سه مرکز بود اما پس از آن تعداد کانون‌های پرورش فکری به 36 مورد رسیده است.
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با تأکید بر اینکه سرنوشت جامعه با تربیت درست یا نادرست کودکان رقم می‌خورد، افزود: اگر می‌خواهیم سرنوشت کشور تضمین و رضایت عمومی حاصل شود تدوین و اجرای برنامه‌های بصیرت‌افزایی همراه با نشاط و شادی یک ضرورت مهم به شمار می‌آید.
وی گفت: اثرگذاری و ماندگاری از شاخصه‌های مهم برنامه‌های موفق محسوب می‌شود و در همین راستا باید به صورت حداکثری از ظرفیت مجموعه‌ها استفاده شود.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: صدا و سیما می‌تواند با یک برنامه‌ریزی مدون نسبت به تهیه، تدوین و اجرای برنامه‌هایی نظیر "عنچه‌های انقلاب" با محتوای شاد و جذاب اقدام کند و آگاهی‌بخشی لازم به این قشر از جامعه را با ابزار صدا و سیما به عهده بگیرد.
وی با اشاره به موضوع کتابخوانی و لزوم توجه به این موضوع تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند متولی کتاب‌خوانی در همه سنین باشد لذا استفاده از ظرفیت کتاب‌خوانی در کنار سرگرمی و بازی تأثیر بسزایی در انتقال مفاهیم والای انقلاب به کودکان و نوجوانان دارد.
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان افزود: هر ساله جشنواره فیلم فجر در این ایام برگزار می‌شود اما تئاتر یا سرود فجر تدوین و تهیه نشده است بنابراین با استفاده از این پتانسیل می‌توان آگاهی بخشی لازم را به کودکان انتقال داد.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی، پرورش کودکان زیر چهار سال را به عهده دارد، تأکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای این قشر از جامعه نیز برنامه، محتوا و اشعار مناسب را در اختیار دارد.
مدیر باشگاه خبرنگاران صدا و سیمای همدان نیز در ادامه خاطرنشان کرد: در ایام‌ دهه فجر در حوزه صدا دو برنامه "پروانه‌های شادی" و "فصل رویش" به ترتیب برای کودکان و بزرگسالان به مدت 15 دقیقه پخش خواهد شد.
امید الوند‌کوهی در پایان سخنانش با بیان اینکه ویژه برنامه‌های عروسکی و نقاشی پخش خواهد شد، اضافه کرد: در پوشش برنامه‌ها اگر سوژه خاصی مورد استفاده قرار بگیرد به منظور پخش به شبکه‌های سراسری به خصوص اخبار جوانه‌ها ارسال خواهد شد.
انتهای پیام/ح20/چ3000    
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول