اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

اقامت 57 هزار مسافر در مراکز اقامتی زنجان

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از اقامت 57 هزار و 101 مسافر در مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، مهمانپذیرها و مدارس استان زنجان خبر داد.

اقامت 57 هزار مسافر در مراکز اقامتی زنجان

ابوالفضل اجلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با توجه به ورود بیش از 2 میلیون مسافر از 25 اسفندماه سال گذشته به استان زنجان، این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه آمار مسافران اقامتی استان نیز نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری دارد تصریح کرد: این آمار نسبت به سال گذشته 69 درصد افزایش یافته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه آمار بازدیدهای مسافران استان زنجان از جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی مربوط به گنبد سلطانیه، رختشویخانه و موزه مردان نمکی است تصریح کرد: مسافران نوروزی علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری از اماکن زیارتی از جمله امامزاده‌های یعقوب، اسماعیل، یحیی و امامزاده سید ابراهیم (ع) نیز بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به بازدید 23 هزار نفر از گنبد سلطانیه افزود: 6 هزار و 400 نفر نیز از بنای رختشوی‌خانه زنجان در این مدت بازدید کردند.

اجلی از بازدید 7 هزار و 100 مسافر از موزه مردان نمکی خبر داد و گفت: آمار بازدید از این سه مکان با سال گذشته تاکنون برابری می‌کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه آمار بازدید مسافران از اماکن زیارتی استان در سال جاری افزایش یافته افزود: آمار این گردشگران از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اقامت 57 هزار و 101 مسافر در مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، مهمانپذیرها و مدارس استان خاطر نشان کرد: بیش از دو برابر این میزان مسافران استان در منازل اقوام و آشنایان اقامت دارند.

اجلی از اجرای طرح علمی محاسبه آمار گردشگران استان در سال آینده خبر داد و اذعان داشت: این طرح در سال 92 اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول