اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اهر خبر داد

آغاز مرمت قلعه تاریخی نقدوز در اهر

خبرگزاری فارس: مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر گفت: امسال عملیات تعیین حریم و بازسازی قلعه تاریخی نقدوز آغاز می‌شود که با اجرای این پروژه شاهد شناسایی بیشتر این قلعه تاریخی خواهیم بود.

آغاز مرمت قلعه تاریخی نقدوز  در اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، ناصر زواری ظهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان از برنامه‌های آتی این اداره را در سال‌ جاری برگزاری جشنواره‌های متنوع متناسب با استعدادها و ظرفیت‌های منطقه عنوان کرد و افزود: با تلاش مضاعف مسئولان و تعامل و همکاری بین بخشی با ادارات و نهادها شاهد برگزاری جشنواره‌هایی کشوری و منطقه‌ای در شهرستان اهر خواهیم بود.

زواری با اشاره به جاذبه‌های بکر گردشگری و آثار متنوع تاریخی، شهرستان اهر را یکی از مناطق مهم استان در حوزه گردشگری برشمرد و افزود: طی یک سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و 900 میلیون ریال برای مرمت و بازسازی بقعه شیخ شهاب‌الدین، خانه دکتر قاسم خان اهری، بازار اهر، مسجد جامع، کاروانسرای گوره دره و بررسی باستان‌شناسی منطقه زردخانه از توابع بخش مرکزی اهر هزینه شده است.

وی همچنین گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری، کمپ گردشگری فندقلو، دره علی‌آباد و واحدهای خدماتی بهداشتی بین راهی بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات بیشتر در سال‌جاری و حمایت ویژه مسئولان استان و شهرستان شاهد توسعه زیرساخت‌های گردشگری در منطقه باشیم.

زواری افزود: در بخش مرمت و بازسازی آثار تاریخی امسال عملیات تعیین حریم و بازسازی قلعه تاریخی نقدوز آغاز می‌شود که با اجرای این پروژه شاهد شناسایی بیشتر این قلعه تاریخی خواهیم بود.

زواری از دیگر برنامه‌های این اداره را مرمت و بازسازی ازاره سنگی بقعه شیخ شهاب‌الدین و ادامه بازسازی بخشی از حصار خشتی دیواره ضلع شرقی اعلام کرد.

وی با اشاره به آثار متعدد و خانه‌های تاریخی دارای ارزش معماری شهرستان اهر که در فهرست آثار ملی ثبت شده‌اند از علاقمندان آثار تاریخی و ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی که تمکن مالی دارند خواست تا با تملک و خرید این خانه‌ها از بخش خصوصی از تسهیلات ویژه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جهت مرمت و بازسازی و اعطای کاربری مناسب فرهنگی خدماتی بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول گفت: در این شهرستان تاکنون 63 اثر تاریخی و باستانی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول