اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به استقبال مهمانان نوروزی صورت می‌گیرد

روستای دست‌کند باب‌گزگ کوهبنان میزبان مسافران

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: روستای تاریخی باب گزگ مشهور به میمند کوچک با خانه‌های دست‌کند در دل کوه در فاصله 11 کیلومتری کوهبنان واقع شده و دارای برج و خانه‌های قدیمی و دیدنی است.

روستای دست‌کند باب‌گزگ کوهبنان میزبان مسافران

منصور متقی امروز در حاشیه بازدید از روستای صخره‌ای باب گزگ مشهور به میمند کوچک‌ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: حقیقتا کوهبنان دیار عارف‌پرور و بام فرهنگی استان کرمان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان روزهای شلوغ و به یاد ماندنی را سپری می‌‌کند.

وی عنوان کرد: به گونه‌ای که از روزهای پایانی سال شاهد حضور گسترده میهمانان نوروزی و زائران امام رضا (ع) از استان‌های و شهرستان‌های کشور و استان در شهرستان کوهبنان هستیم.

متقی تصریح کرد: به منظور رفاه حال مسافران و میهمانان نوروزی سه زائرسرا و تعدادی از مدرسه‌های شبانه‌روزی که دارای تجهیزات و امکانات بیشتری بوده‌اند، برای اسکان در نظر گرفته شده است. از سویی با برنامه‌ریزی قبلی تعدادی از رستوران‌ها‌، نانوایی‌ها، آپاراتی‌ها و‌ مراکز تعویض روغن و ... در ایام تعطیل‌ به مسافران ارائه خدمت می‌کردند.

متقی افزود: همچنین به منظور مواجه نشدن مسافران با کمبود نان با تعدادی از مراکز تولید نان محلی قرارداد بسته شد که نان تولید شده خود را در اختیار سوپر‌ مارکت‌ها قرار دهند تا گامی برای رفاه حال مسافران برداشته شود.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: در ایام تعطیلات‌ اورژانس 115‌، پلیس 110، راهنمایی و رانندگی‌، آتش‌نشانی‌، شهرداری‌، اورژانس و هلال ‌احمر و ... در آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز بتوانند به مسافران و میهمانان نوروزی ارائه خدمت کنند.

وی بیان داشت: هلال ‌احمر و نیروی انتظامی در ورودی و خروجی شهر با نصب چادر و توزیع نقشه و پخش بروشورهای ‌تهیه شده از اماکن تاریخی و زیارتی  توسط فرمانداری‌ و اداره اوقاف‌ٰ مسافران را راهنمایی می‌کنند تا راحت‌تر بتوانند از آثار و ابنیه موجود در شهرستان بازدید داشته باشند.

متقی تصریح کرد: روستای تاریخی باب گزگ مشهور به میمند کوچک با خانه‌های دست‌کند در دل کوه در فاصله 11 کیلومتری کوهبنان واقع شده و دارای برج و خانه‌های قدیمی و دیدنی است.

 فرماندار کوهبنان به همراه اعضای شورای اداری شهرستان از روستای تاریخی ‌باب گزگ مشهور به میمند کوچک بازدید کردند تا از نزدیک در جریان امکانات و مشکلات مربوط به این روستای تاریخی قرار گیرند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول