اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

اسکان 25 هزار نفر روز مسافر نوروزی در مدارس قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از اسکان 25 هزار و 84 نفر روز مسافران نوروزی در ستادهای اسکان مدارس آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد.

اسکان 25 هزار نفر روز مسافر نوروزی در مدارس قزوین

جعفر حبیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: تا امروز 25 هزار و 84 نفر روز مسافر در مدارس سطح استان قزوین که به عنوان مراکز اسکان نوروزی آموزش و پرورش استان قزوین انتخاب شده، اسکان داده شده‌اند.

وی افزود: تعداد افراد اسکان یافته در مدارس استان قزوین متشکل از فرهنگیان، کارمندان دولت و مردم، 15 هزار نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: 75 درصد از مسافران اسکان یافته در مدارس را فرهنگیان، 10 درصد را کارمندان دولت و 15 درصد باقیمانده را مردم عادی تشکیل می‌دهند.

حبیبی خاطرنشان کرد: 68 مدرسه در سطح استان قزوین با تعداد 677 عدد کلاس میزبان مهمانان نوروزی هستند که به استان قزوین سفر کرده و یا از این استان عبور می‌کنند.

وی تصریح کرد: محل‌های اسکان آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تشریح کرد: تمام کلاس‌هایی که برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده، در سه سطح الف، ب و ج است.

حبیبی ادامه داد: 300 کلاس از درجه الف برخوردار است که امکاناتی از قبیل فرش، یخچال، تلویزیون، پتو و ... در آنها به صورت 100 درصد وجود دارد.

وی یادآور شد: بقیه کلاس‌ها نیز از درجه ب برخوردار است که تمام امکانات را داراست ولی تلویزیون نداشته و آشپزخانه و یخچال مشترک دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: کلاس‌های درجه ج نیز در مواقع اضطرار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حبیبی با اشاره به اهدای یک وعده غذای گرم رایگان به مسافران نوروزی در استان قزوین عنوان کرد: پیش از شروع تعطیلات امکانات رزرو اینترنتی محل‌های اسکان برای مسافران نوروزی به استان قزوین فراهم شده و همچنان نیز ادامه دارد.

وی اذعان کرد: تا به امروز هیچ مسافری وجود نداشته که به محل‌های اسکان آموزش و پرورش استان قزوین مراجعه کرده و اسکان نگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین همچنین با اشاره به جشنواره بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی در قزوین بیان کرد: این جشنواره یک حرکت در خور تحسین است که توسط شهرداری قزوین و دیگر دستگاه‌ها در حال اجراست.

حبیبی ادامه داد: بخشی از این نمایشگاه که در آن آثار و تصاویری از معلمان دیروز به عنوان پایه‌گذاران تعلیم و تربیت در استان قزوین برای نسل امروز به نمایش گذاشته شده است نیز بسیار جذاب بوده و مورد استقبال مراجعه‌کنندگان و به خصوص اهل علم قرار گرفته است.

وی افزود: برگزاری این نوع جشنواره‌ها که بسیاری از افراد را به دوران کودکی و تحصیل خود می‌برد و پایه‌گذاران تعلیم و تربیت را معرفی می‌کند امر شایسته‌ای است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول