اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

فشار اقتصادی آخرین سلاح استکبار برای ضربه زدن به ایران است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: تحریم و فشار اقتصادی آخرین سلاح در دست استکبار برای ضربه زدن به کشور است.

فشار اقتصادی آخرین سلاح استکبار برای ضربه زدن به ایران است

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نامگذاری امسال به نام «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» گفت: مقام معظم رهبری به عنوان مقتدای ملت ایران در شرایط مختلف کشور به تهدیدات واقف هستند و به نقاط ضعف نیز نگاه واقع‌بینانه‌ای دارند.

وی ادامه داد: این نگاه دلسوزانه و واقع‌بینانه سبب می‌شود در هر برهه‌ای از زمان نیاز کشور توسط ایشان تشخیص داده شود و مردم و مسئولین نسبت به این نیاز و راهکارهای برطرف کردن آن آگاه شوند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در این راستا سال گذشته توسط رهبر معظم انقلاب، سال «جهاد اقتصادی» نامگذاری شد و شاهد بودیم که در این سال بیشترین تلاش دشمن برای از میان برداشتن ملت ایران در عرصه اقتصاد بود.

وی افزود: امسال هم این نکته به قوت خود باقی است و می‌توان گفت پاشنه آشیل کشور که دشمن تلاش می‌کند از طریق آن به ما ضربه بزند، همین موضوع اقتصاد است.

حسینی خاطر نشان کرد: وابستگی اقتصادی، وابستگی سیاسی، فرهنگی و نظامی را نیز به همراه دارد و سد بزرگی برای حق‌طلبی یک ملت در دنیای امروز خواهد شد به همین دلیل است که موضوع اقتصاد باید در سال 91 نیز کانون توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به این موضوع تاکید دارند که ما باید به تولید ملی خودمان اتکا کنیم و قدرت تولید علم، ابتکار و اختراع را از دست ندهیم.

معاون آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: علاوه بر این یکی از معضلات امروز جامعه ما موضوع بیکاری جوانان است که اگر شعار حمایت از تولید ملی محقق شود، این مشکل را نیز برطرف می‌کند.

وی اظهار داشت: تحریم و فشار اقتصادی آخرین سلاح در دست استکبار برای ضربه زدن به کشور است چرا که دشمن امروز می‌داند از طریق نظامی نمی‌تواند با جمهوری اسلامی مقابله کند.

حسینی با اشاره به اینکه دشمن به این نتیجه رسیده که از طریق انقلاب‌های مخملی نیز نمی‌تواند ایران را شکست دهد تصریح کرد: تئوری‌پردازان غربی وقوع انقلاب‌های مخملی و دخالت در کشورها را به وقوع نافرمانی‌های مدنی وابسته می‌دانند اما این موضوع نیز در کشور ما اتفاق نمی‌افتد چرا که مردم با نظام همراه هستند و دشمنان این واقعیت را در راهپیمایی‌ها و انتخابات دیده‌اند.

وی گفت: امروز مسئله اقتصاد در کشور ما مانند تنگه احد است که اگر با دنیاطلبی و خودخواهی خواص رها شود، سبب شکست نظام می‌شود.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: مجلس و دولت باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر بگو مگوهای سیاسی به فرمان رهبر معظم انقلاب و مسائل حیاتی ملت ترجیح داده شود، خیانت بزرگی به نظام و انقلاب شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید زمینه را برای مردم فراهم کنند تا تولید داخلی را رونق ببخشند گفت: یکی از دلایل اقبال مردم به کالاهای خارجی، پایین بودن کیفیت کالاهای داخلی است که رفع این مشکل به نظارت دولت و حمایت از سرمایه‌گذاری در صنایع داخلی وابسته است.

حسینی با اشاره به وظایف مردم در این زمینه افزود: مردم باید بدانند که عزت و عظمت یک کشور اسلامی بر مسائل سطحی بسیار ارجح است و امروز کشور در شرایط مبارزه اقتصادی به سر می‌برد که پیروزی در این مبارزه جز با همت مردم میسر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: حتی اگر کیفیت کالاهای ایرانی پائین‌تر باشد برای حفظ عظمت کشور باید به تولیدات داخلی توجه داشت و تولید‌کنندگان نیز باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که کیفیت کار و خدمتی که ارائه می‌دهند، باید با سلیقه جامعه هماهنگی داشته باشد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان خاطر نشان کرد: کثرت‌طلبی، فخرفروشی و پیروی از مد نیز از مشکلات فرهنگی است که مانع بزرگی در راه حمایت از تولید ملی در کشور است.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول