اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی بوشهر:

تولید سالانه 14 هزار گوشت قرمز در بوشهر

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: در این استان بیش از 20 هزار واحد دامداری روستایی و صنعتی وجود دارد که سالانه بیش از 14 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

تولید سالانه 14 هزار گوشت قرمز در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، افشین قطبی در نشست با دامداران این استان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 300 واحد دامداری با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 167 میلیون ریال در سطح روستاهای استان بهسازی و نوسازی شود .
 وی افزود: در سال گذشته 520 واحد دامداری ، در سطح 147 روستای استان با اعتبار بیش از یک میلیارد و 633 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی بهسازی و نوسازی شد.
قطبی تصریح کرد: حجم عملیات انجام شده که با مشارکت خوب دامداران اجرایی شد، 104 هزار و 772 متر مربع بوده و برای این امر یک‌هزار و 172 تن سیمان و چهار هزار و 301 متر مربع عایق حرارتی سقف و برخی مصالح مورد نیاز در بین این دامداران توزیع شد.
قطبی یادآورشد: اجرای عملیات بهسازی و نوسازی به صورت الگویی نیز در سطح استان اجرا شده است.
این مقام مسئول گفت: در استان بوشهر بیش از 20 هزار واحد دامداری روستایی و صنعتی وجود دارد که سالانه بیش از 14 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر همچنین عنوان داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری با استقرار 90 زنبوردار، 50 تن عسل‌کنار تولید شود که نسبت به سال گذشته در این زمینه 10 درصد رشد را شاهد خواهیم بود.
قطبی با اشاره به کیفیت و بازارپسندی رتبه نخست عسل‌کنار در استان، ارزش ریالی عسل کنار بوشهر را بیش از چهار میلیارد ریال  عنوان کرد.
این مقام مسئول افزود: در حال حاضر در این استان تعداد 190 زنبورستان با تعداد 15 هزار کندو مشغول فعالیت هستند.
قطبی یادآور شد: در استان بوشهر به جز در فصل تابستان تقریبا تمام مناطق استان مستعد پرورش زنبور عسل هستند ولی مناطق کوهستانی زمینه مستعدتری برای تولید  عسل دارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول