اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون

3 هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی بازدید کردند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی از بازدید 3 هزار و 63 نفر از موزه‌های این استان طی ایام نوروزی خبر داد.

3 هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی بازدید کردند

محسن عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این تعداد مسافر نوروزی از 26 اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین امسال از موزه‌های استان بازدید کردند.

وی تصریح کرد: برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی به خراسان شمالی پنج موزه در استان آماده شد.

عباسی این موزه‌ها را شامل موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی و آیینه خانه بجنورد، قلعه جلال‌الدین گرمه و موزه حمام فاروج عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی در بخش دیگری با اشاره به ایجاد 350 غرفه صنایع دستی استان در نوروز در سطح استان از فروش 580 میلیون ریالی صنایع دستی در این بازارچه‌ها خبر داد.

وی گفت: انواع رودوزی‌های سنتی، سفال، گلیم‌بافی، چادر شب‌ بافی، قالی و قالیچه، سکه‌دوزی و معرق چوب از جمله رشته‌های مختلف صنایع دستی بومی استان در این بازارچه‌ها است.

عباسی همچنین به میزان ماندگاری مسافران در استان اشاره کرد و یادآور شد: ماندگاری مسافر در استان نسبت به قبل سه برابر شده که با افزایش بازارچه‌های صنایع دستی نوروزی در استان پیش بینی می‌شود تا میزان ماندگاری گردشگران در استان از هشت ساعت سال گذشته به 12 ساعت در نوروز سال جاری برسد.

این مسئول اسکان 24 هزار و 597 مسافر در سطح مدارس، واحدهای اقامتی و کمپ‌های موقت در استان خراسان شمالی را در همین مدت برشمرد و گفت: هیچ گونه مشکلی در زمینه اسکان مسافران در استان وجود ندارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد دائمی تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان شمالی همچنین 655 مورد بازدید از سطح اماکن اقامتی و پذیرایی بین‌راهی و گردشگری استان را طی این مدت یادآور شد و اذعان داشت: بخش عمده‌ای از این بازدیدها به صورت مشترک با سایر دستگاه‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول