اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خراسان جنوبی نگین کویر ایران

حلاج‌مقدم: 13 موزه خراسان جنوبی میزبان مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: معاون حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: موزه‌های استان خراسان جنوبی در ایام تعطیلات نوروزی همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب میزبان مسافران است.

حلاج‌مقدم: 13 موزه خراسان جنوبی میزبان مسافران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند حمید حلاج‌مقدم در بازدید از موزه‌های مستقر در باغ اکبریه بیرجند اظهار داشت: نقش حیاتی موزه‌ها در جوامع بشری نقشی بدیع، ماندگار و مروج ناب‌ترین پدیدهای فرهنگی است.

وی ادامه داد: امروزه در کشورهای گوناگون جهان، موزه‌های آثار باستانی، مردم‌شناسی، طبیعی، حیوانات و وحوش، مجموعه تاریخی آن کشور را به نمایش می‌گذارند و فرهنگ و تمدن هر قوم و ملتی از طریق اشیا و وسایلی که در آن موزه گردآوری شده است شناخته می‌شود.

معاون حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: از انواع موزه‌های موجود در استان خراسان جنوبی می‌توان به موزه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، شهدا، حیات وحش، مشاهیر، وقف و آب اشاره کرد.

حلاج‌مقدم تصریح کرد: موزه‌های استان خراسان جنوبی در ایام تعطیلات نوروزی همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب مشغول خدمات‌رسانی و پاسخگویی به علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان نوروزی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان خراسان جنوبی دارای 13 موزه بوده که از این تعداد شش موزه در مرکز استان قرار دارد.

وی گفت: موزه باستان‌شناسی بیرجند در سال 1371 با وسعت 600 متر زیربنا در طبقه اول عمارت اکبریه که در واقع ساختمان تشریفات و ارگ حکومتی امیرابراهیم خان شوکت‌الملک بوده با توجه به عواملی چون اعتلای فرهنگی منطقه، جمعیت جوان، وجود دانشگاه‌ها و عزیمت هزاران گردشگر به این منطقه تأسیس و راه‌اندازی شد و در سال 1374 با طراحی نو توسعه و تجهیز شد.

معاون حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در معرفی موزه‌های بیرجند یادآور شد: این موزه بزرگ‌ترین موزه باستان‌شناسی استان بوده که مشتمل بر بخش‌های متعددی است و سفال، سکه، فلز، اسلحه، ابزارآلات جنگ، بخش روشنایی، قرآن کتابت و تالار آینه از بخش‌های مختلف این موزه است.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول