اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون کشاورزی در مجلس:

لزوم عملیاتی کردن عنوان سال 91 و پرهیز از استفاده شعاری از آن

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر لزوم کاربردی کردن عنوان سال 91 و دوری جستن از استفاده ابزاری از آن تأکید کرد.

لزوم عملیاتی کردن عنوان سال 91 و پرهیز از استفاده شعاری از آن

عیسی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به نامگذاری سال 91 توسط مقام معظم رهبری، این عنوان را از بهترین عناوین سال‌های نامگذاری شده دانست و اظهار داشت: امری که نجات اقتصاد کشور را در پی دارد جلوگیری از واردات بی‌رویه به داخل کشور است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید فراوانی دارند.

وی با تأکید بر لزوم بها دادن به تولیدات داخلی، عنوان کرد: در طول چندین سال گذشته فرهنگ اشرافی‌گری در کشور رایج شد که پیامد آن واردات بی‌رویه در کشور است که در بخش‌های مختلف به اقتصاد کشور لطمات جدی وارد می‌کند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما به وضوح شاهد بودیم که واردات بی‌رویه در بخش‌های صنعت و کشاورزی خصوصاً در واردات موادی چون شیرخشک، گوشت و مواد لبنی چه آسیبی به دامداری کشور وارد می‌کند.

این مسئول با اشاره به واردات بی‌رویه پوشاک، تصریح کرد: این روند لطمات سنگینی را به بخش تولید پوشاک کشور وارد می‌کند که این موارد نشان از ضعف و عیب کار ما دارد که مقام معظم رهبری به شایستگی آن را بیان کرده و مورد تأکید قرار داده‌اند.

جعفری تأکید کرد: در سال جاری بر همه مسئولان امر است که در مرحله نخست دست در دست هم بدهند و در راستای بها دادن به امر تولید داخل گام بردارند.

وی ابراز داشت: نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری بیشتر رنگ و بوی شعاری پیدا کرده و برخی مسئولان از این عناوین تنها در سخنرانی‌های خود بهره می‌گیرند که درست نیست و باید به سمت عملیاتی کردن این عنوان راهبردی و کارشناسی شده گام برداریم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری با توجه به عنوان با مسمایی که مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند بر همه مسئولان و دولتمردان واجب است که به طور جد جلوی قاچاق کالا را بگیرند و در صورتی که در داخل نیازی احساس نمی‌شود، از واردات کالا نیز جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر که روزهای نخستین سال 91 را پشت سر می‌گذاریم شاهد آن هستیم که بر سر سفره هفت‌سین و سفره نوروزی مردم جامعه از بادام تا آجیل همه کالاهای وارداتی است در حالی که ایران کشوری است که به تنهایی قادر به تأمین مایحتاج و مواد این چنینی خود است و نیازی به واردات اینگونه موارد ندارد.

جعفری در پایان سخنانش اذعان داشت: در سال جاری امیدوار هستیم با همسویی اهداف همه مسئولان و آحاد مردم جامعه شاهد اجرای تمام و کمال منویات رهبری در زمینه حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی باشیم.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول