اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تولید در خراسان‌رضوی صورت گرفت

خودکفایی خراسان در تولید فرآورده خونی اشعه‌دیده

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی گفت: با راه‌اندازی بخش تولید فرآورده‌های خونی اشعه‌دیده، دیگر نیازی به اعزام بیماران نیازمند به این فرآورده‌ها به تهران نیست.

خودکفایی خراسان در تولید فرآورده خونی اشعه‌دیده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انتقال خون خراسان‌رضوی، محمداسماعیل خیامی اظهار کرد: فرآورده‌های خونی اشعه‌دیده، فرآورده‌های سلولی هستند که پس از طی فرآیند تولید، توسط تجهیزات خاص زیر تابش با اشعه گاما قرار گرفته و برای بیمارانی که با دریافت فرآورده‌های خونی در معرض عارضه خطرناک بیماری پیوند علیه میزبان قرار دارند، استفاده می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌رضوی گفت: در این عارضه گلبول‌های سفید فرد دهنده، سلول‌های بدن فرد گیرنده را به عنوان جسم خارجی تلقی کرده و به آنها حمله می‌کنند که این امر خطرناک و با مرگ و میر بالا همراه است.

وی ادامه داد: فرآورده‌های خونی اشعه‌دیده در بیماران پیوند مغز استخوان، دریافت خون داخل رحمی، تعویض خون نوزادان و در برخی سرطان‌های خون و بیماری‌های خونی، بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی ارثی و مادرزادی و غیره کاربرد دارد.

خیامی تأکید کرد: این اداره‌کل ضمن آمادگی برای تأمین نیازهای مراکز درمانی استان می‌تواند نیاز بیمارستان‌‌های سایر استان‌های مجاور را نیز به این فرآورده‌های خونی در صورت درخواست تأمین کند.

وی تصریح کرد: با افتتاح این بخش مهم در اداره‌کل انتقال خون خراسان‌رضوی، دیگر نیازی به اعزام بیماران به تهران برای دریافت این فرآورده‌ها نیست.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول